Πότε φθείρεται γρηγορότερα το αυτοκίνητο;

12
|

Πολλές είναι οι δυσμενείς συνθήκες με τις οποίες έρχονται αντιμέτωπα τα αυτοκίνητα καθημερινά, κάποιες από τις οποίες είναι αναπόφευκτες, ενώ άλλες μπορούν να αντιμετωπιστούν ή να παρακαμφθούν, προκειμένου να βελτιστοποιήσουμε τη διάρκεια ζωής του. Σε κάθε περίπτωση οι πιο συνηθισμένες που παραθέτουμε και αναλύουμε παρακάτω δρουν αρνητικά στο αυτοκίνητο, επιταχύνοντας τις φθορές, ενώ παράλληλα μπορεί να οδηγούν σε συχνότερα τα service, αυξάνοντας έτσι τα έξοδα.

Δείτε ακόμα: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το AdBlue στα diesel

1. Οι καθημερινές μετακινήσεις σε μικρές αποστάσεις που δεν ξεπερνούν για παράδειγμα τα 10 χλμ. μειώνουν τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, φθείρουν πιο γρήγορα τον κινητήρα και την αποτελεσματικότητα των λαδιών γιατί δεν προλαβαίνουν να ζεσταθούν για να αποδώσουν σωστά.

2. Η εκκίνηση του αυτοκινήτου με κρύο κινητήρα και οδήγηση σε γρήγορους ρυθμούς πριν ακόμα ζεσταθεί τον φθείρει εξίσου γρήγορα. Ενδείκνυται κατά την εκκίνηση οδήγηση σε ήπιους ρυθμούς μέχρι να ανεβάσει θερμοκρασία και όχι παραμονή στο ρελαντί.

3. Η παρατεταμένη λειτουργία του κινητήρα στο ρελαντί ή σε συνθήκες οδήγησης με χαμηλή ταχύτητα και σε κυκλοφοριακή συμφόρηση συμβάλει στην πιο γρήγορη φθορά των μηχανικών μερών, του κιβωτίου ταχυτήτων και δίσκου – πλατό  λόγω των πιο συχνών εναλλαγών σχέσεων.

Δείτε ακόμα: Τι να κάνω αν βάλω βενζίνη σε diesel 

4. Καλό είναι να αποφεύγεται η οδήγηση σε δρόμους με πολύ σκόνη γιατί μπουκώνει γρήγορα το φίλτρο αέρα του κινητήρα (μαζί και του φίλτρου air condition). Σε τέτοιες συνθήκες καλό είναι τα εν λόγω φίλτρα να καθαρίζονται πιο τακτικά και να αντικαθίστανται.

5. Η παρατεταμένη οδήγηση σε ορεινές διαδρομές προκαλεί πιο γρήγορη φθορά των φρένων, ενώ ο κινητήρας πιέζεται περισσότερο στους ανηφορικούς δρόμους, αφού λειτουργεί περισσότερο σε πιο ψηλές στροφές και με μικρή ταχύτητα στο κιβώτιο.

6. Τακτική ρυμούλκηση τρέιλερ για πολλά χιλιόμετρα και συχνή φόρτωση του αυτοκινήτου προκαλεί γρήγορη φθορά στα αμορτισέρ, όπως επίσης και στα φρένα και στον κινητήρα λόγω των αυξημένων φορτίων.

7. Συχνή οδήγηση σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος (π.χ. κάτω από το μηδέν) και για κοντινές αποστάσεις είναι εξαιρετικά δυσμενείς για τον κινητήρα – μηχανικά μέρη, αφού δεν προλαβαίνουν να έρθουν στην κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας.

8. Οδήγηση σε χωμάτινους και ανώμαλους δρόμους προκαλεί γρήγορη φθορά στα αμορτισέρ και στα ελαστικά, ενώ «ταλαιπωρείται» συνολικά το αμάξωμα με αποτέλεσμα την πιθανή εμφάνιση ενοχλητικών τριγμών.

Δείτε ακόμα: Γιατί πρέπει να αλλάζω τα ελαστικά εμπρός – πίσω;

9. Νευρική οδήγηση του αυτοκινήτου σε πιεσμένους ρυθμούς και σε υψηλές ταχύτητες προκαλεί πιο γρήγορη φθορά των μηχανικών μερών, ενώ έτσι αυξάνονται οι πιθανότητες να αρχίσει να καίει λάδια. Παράλληλα εκτοξεύεται κατακόρυφα και η κατανάλωση καυσίμου.