Δοκιμή Ford Kuga 1.5 λτ. EcoBlue diesel 120 PS

Το ολοκαίνουργιο, 3ης γενιάς δημοφιλέστερο SUV της Ford, το Kuga λανσαρίστηκε εδώ και λίγες μέρες στην ελληνική αγορά και παρουσιάζεται πιο ολοκληρωμένο, εξηλεκτρισμένο, άνετο, ασφαλέστερο και προηγμένο τεχνολογικά από ποτέ. Το μικρομεσαίο SUV είναι σε θέση να καλύψει πλήρως και σε κάθε επίπεδο το αγοραστικό κοινό που δεν κάνει συμβιβασμούς και αναζητά ένα σύγχρονο οικογενειακό αυτοκίνητο.

Δείτε ακόμα: Νέο Ford Fiesta 1.0 λτ. EcoBoost Hybrid

Το νέο Kuga είναι το πρώτο SUV της Ford που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα C2 του Focus, η οποία συμβάλει στη μείωση του βάρους έως και 80 κιλά, προσφέροντας παράλληλα αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά 10% και πάρα πολύ ισορροπημένα οδηγικά χαρακτηριστικά. Παρά τη μείωση του βάρους οι διαστάσεις έχουν πάρει την αύξουσα. Συγκεκριμένα το νέο Kuga είναι μακρύτερο κατά 89 χλστ. (4.614 χλστ.), πλατύτερο κατά 44 χλστ. 1.883 χλστ. κα με πιο μακρύ μεταξόνιο κατά 20 χλστ. (2.710 χλστ.). Μόνο το ύψος μίκρυνε κατά 6 χλστ., στα 1.678 χλστ. (με τις ράγες οροφής).

Από 27.668 ευρώ το Kuga 1.5 λτ. EcoBlue 120 PS

Στην γκάμα του νέου Kuga, ο μοναδικός κινητήρας αμιγώς βενζίνης είναι ο 1.5 λτ. EcoBoost 150 PS, με τιμή εκκίνησης τα 26.272 ευρώ. Το Kuga PHEV με τον 2.5 λτ. κινητήρα βενζίνης Duratec και τη συνδυαστική ισχύ των 225 ίππων κοστίζει από 45.978 ευρώ. Στους ντίζελ, υπάρχουν οι επιλογές του 1.5 λτ. EcoBlue 120 PS (από 27.668 ευρώ), ο 2.0 λτ. EcoBlue MHEV 150 PS (από 33.211 ευρώ) και ο 2.0 λτ. EcoBlue 190 PS (από 40.727 ευρώ).

Δείτε ακόμα: Το νέο Ford Kuga αποφεύγει τα χαντάκια

Από την αρχική έκδοση Trend, ο εξοπλισμός είναι πλήρης και περιλαμβάνει τα εξής: Συστήματα αποφυγής πρόσκρουσης και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους, air condition, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω, ζάντες αλουμινίου, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, προβολείς ομίχλης κ.λπ. Το Titanium της δοκιμής διαθέτει επιπλέον αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, διαφορετικές επενδύσεις και διακοσμητικά, σύστημα εισόδου και εκκίνησης/διακοπής του κινητήρα χωρίς κλειδί, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και βάση ασύρματης φόρτισης κινητών. Η τιμή του με τον 1.5 EcoBlue 120 PS κινητήρα ξεκινά από τις 30.490 ευρώ και τοποθετείται στο άνω άκρο του ανταγωνισμού.

Κομψός σχεδιασμός χωρίς «εξάρσεις»

Εξωτερικά, το νέο Kuga ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας και λανσάρει μια πιο απέριττη αισθητική με πολλές απαλές καμπύλες επιφάνειες, έναντι των πιο αιχμηρών γραμμών του προγενέστερου μοντέλου. Άλλα βασικά χαρακτηριστικά του αποτελούν το μακρύτερο καπό, το πιο κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και η χαμηλότερη γραμμή της οροφής. Για όσους πάλι θέλουν περισσότερο σπορτίφ χαρακτηριστικά σε σχέση με Kuga Titanium της δοκιμής, υπάρχει το ST-Line με τις διαφορές στην εμφάνιση και στο στήσιμο των αναρτήσεων.

Ποιοτικό και πολύ ευρύχωρο εσωτερικό

Το πληθωρικό και με μεγάλο βάθος ταμπλό του προγενέστερου Kuga, έδωσε τη θέση του σε ένα πιο κομψό και διακριτικό, το οποίο προέρχεται αυτούσιο από το νέο Focus. Στο ταμπλό κυριαρχούν οι ευθείες γραμμές και οι επίπεδες επιφάνειες, οι οποίες ενισχύουν το αίσθημα του πλάτους. Στο κέντρο του ταμπλό πρωταγωνιστεί η οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, ενώ πιο κάτω από αυτή τα λιγοστά χειριστήρια λειτουργούν προς όφελος της εργονομίας. Προαιρετικά διατίθενται και ο πιο σύγχρονος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, έναντι του παραδοσιακού αλλά πληρέστατου με τις αναλογικές ενδείξεις και την οθόνη των 4,2 ιντσών του trip computer. Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη σε κάθε επίπεδο, τόσο μέσω της χρήσης αφρώδους πλαστικού στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και στις εμπρός πόρτες, όσο με τη στιβαρή συναρμογή.

Δείτε ακόμα Δοκιμή Ford Puma 1.0 λτ. EcoBoost 155 PS mHEV

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πολλές θήκες και θέσεις για μικροαντικείμενα και κάθεται αρκετά ψηλά. Ακόμα και στη χαμηλότερη ρύθμιση, το ύψος του καθίσματος βρίσκεται ψηλά και αυτό ενδεχομένως να μη βολέψει κάποιους που θέλουν να κάθονται πιο χαμηλά σε σχέση με το τιμόνι. Μειονέκτημα αποτελεί η μέτρια πλευρική στήριξη των εμπρός καθισμάτων, τα οποία ωστόσο είναι αναπαυτικά. Η καμπίνα του νέου Kuga θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαν ένα μίνι… γήπεδο. Στο πίσω τμήμα ο αέρας για τα πόδια φτάνει και περισσεύει ακόμα και για τους ψηλούς, ενώ υπάρχει αρκετό πλάτος και διαθέσιμο ύψος. Την πρακτικότητα ενισχύει σημαντικά και το συρόμενο πίσω κάθισμα, που μετακινείται εύκολα προς τα εμπρός ή προς τα πίσω, σε μία διαδρομή μήκους 150 χλστ. Μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ, με χωρητικότητα μεταξύ 475-645 λίτρα.

Επαρκής και οικονομικός ο 1.500άρης ντίζελ

Το Kuga με τον 4κύλινδρο 1.5 λτ. EcoBlue ντίζελ κινητήρα, είναι αυτό που αναμένεται να συγκεντρώσει το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον, μαζί με τον 1.5 λτ. EcoBoost 150 PS. Ο εν λόγω πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 120 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 300 Nm ροπής στις 1.750-2.250 σ.α.λ. Επιταχύνει το βάρους 1.564 κιλών αμάξωμα στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,6 δλ., στο 50-100 χλμ./ώα σε 9,5 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 184 χλμ./ώρα.

Δείτε ακόμα: Νέο Ford Puma 1.5 λτ. EcoBlue diesel

Οι επιδόσεις του και το τράβηγμα στις χαμηλές στροφές σίγουρα δεν ενθουσιάζουν, καθώς ειδικά κάτω από τις 1.500 σ.α.λ. υπάρχει ένα κενό ισχύος. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι η ποιότητα λειτουργίας του. Κραδασμοί, τρέμουλο, τραχύτητα και όποια αρνητικά συνοδευτικά των ντίζελ, εδώ απουσιάζουν παντελώς, θυμίζοντας κινητήρα βενζίνης. Στα φόρτε του είναι μεταξύ 2.000 – 4.000 σ.α.λ., αφού σε αυτό το εύρος το μοτέρ είναι γεμάτο δύναμη, ενώ πιο ψηλά δεν υπάρχει λόγος να πιέζεται. Σε ρυθμούς ταξιδιού (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.300 σ.α.λ. με 6η), το Kuga κινείται αρχοντικά και είναι σε θέση να καλύψει πολύωρες και μακρινές αποστάσεις διατηρώντας ξεκούραστα τους επιβάτες του. Σε πολύ λογικά πλαίσια βρέθηκαν οι απαιτήσεις του σε καύσιμο, αφού η στη δοκιμή «έγραψε» μεικτή 6,4 λτ./100 χλμ.

Ιδανικός συνδυασμός άνεσης και κρατήματος στο δρόμο

Όπως κάθε μοντέλο της Ford, έτσι και το νέο Kuga δεν θα μπορούσε να ξεφεύγει από την πολύ επιτυχημένη συνταγή της μάρκας, όσον αφορά τα οδηγικά του χαρακτηριστικά. Πλαίσιο και αναρτήσεις είναι τόσο καλά ταιριασμένα μεταξύ τους, που δίνουν την αίσθηση στον οδηγό μιας συμπαγούς κατασκευής, χωρίς ταυτόχρονα να νιώθει αποκομμένος από το δρόμο. Οι πολύ καλά ρυθμισμένες, ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις με τα αλουμινένια ψαλίδα προσφέρουν ένα πολύ ποιοτικό πάτημα και κύλιση, συμβάλλοντας παράλληλα στην άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες.

Στις ευθείες και καμπές των αυτοκινητόδρομων, το Kuga 1.5 EcoBlue κινείται «άφοβα» σε γρήγορους ρυθμούς, χωρίς οι φιλοξενούμενοι να αντιλαμβάνονται την ταχύτητα που γράφει το κοντέρ. Αντίστοιχα και σε διαδρομές με στροφές δεν θα δείξει τον όγκο και το βάρος του και θα στρίψει σαν ένα καλοστημένο χάτσμπακ και όχι σαν ένα SUV σχεδόν 1,6 τόνων. Ταυτόχρονα, ο οδηγός λαμβάνει πολύ καλή πληροφόρηση και αμεσότητα από το τιμόνι, ενώ τα φρένα πιάνουν αμέσως το πάτημα του πεντάλ, δίχως να υπάρχει νεκρή διαδρομή.

Δείτε ακόμα: Νέο σπορ και πολυτελές Ford Ranger Thunder

Για πρώτη φορά μάλιστα το Kuga προσφέρει τεχνολογία επιλέξιμων προφίλ Drive Mode (Normal, Sport, Eco, Slippery και Deep Snow/Sand) που επιτρέπει στους οδηγούς να προσαρμόζουν την απόκριση του κινητήρα, την υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης και την εμπλοκή του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης. Ειδικά τα δύο τελευταία βοηθούν σε επιφάνειες με μειωμένο συντελεστή τριβής, όπως για παράδειγμα σε χωμάτινες διαδρομές και σε συνδυασμό με τα 190 χλστ. απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος. Αρκεί να μην ξεχαστεί ο οδηγός και το παρακάνει, νομίζοντας ότι είναι τετρακίνητο. Με σύστημα AWD διατίθεται μόνο με τον κινητήρα 2.0 λτ. EcoBlue 190 PS, σε τιμές που ξεκινούν από 40.727 ευρώ.

+ Χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, άνεση, ποιότητα κύλισης, κατανάλωση, λειτουργία κινητήρα

– Πλευρική στήριξη καθισμάτων, δύναμη κινητήρα στις χαμηλές στροφές, τιμή

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
300/1.750-2.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
133
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
159,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.614
Πλάτος (χλστ.)
1.883
Ύψος (χλστ.)
1.678
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.710
Βάρος (κιλά)
1.576
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
475-645
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
82%
Επικουρικά συστήματα
73%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.668 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Audi Q2 S line 35 TFSI S tronic 150 PS
Δοκιμή Audi Q2 S line 35 TFSI S tronic 150 PS
Δοκιμή Opel Corsa-e 136 PS
Δοκιμή Opel Corsa-e 136 PS
Δοκιμή Skoda Octavia iV Plug-in Hybrid 204 PS
Δοκιμή Skoda Octavia iV Plug-in Hybrid 204 PS
Δοκιμή Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 EAT8
Δοκιμή Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 EAT8
Δοκιμή Opel Crossland 1.5D 120 PS Auto
Δοκιμή Opel Crossland 1.5D 120 PS Auto
Δοκιμή Fiat 500 1.0 70 hp Hybrid Dolcevita
Δοκιμή Fiat 500 1.0 70 hp Hybrid Dolcevita
Δοκιμή Renault Clio 1.0 TCe 90
Δοκιμή Renault Clio 1.0 TCe 90
Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2WD Auto
Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2WD Auto
Δοκιμή SEAT Leon 1.5 eTSI DSG 150 PS FR
Δοκιμή SEAT Leon 1.5 eTSI DSG 150 PS FR
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store