Δοκιμή VW ID. Buzz 204 PS 77 kWh

Η Volkswagen διευρύνει συνεχώς την γκάμα των ID. μοντέλων της προς όλες τις κατευθύνσεις, προκειμένου να καλύψει όλο και περισσότερους αγοραστές. Μετά από τα ID.3, ID.4 και ID.5 (έπονται το ID.7 και το ανανεωμένο ID.3), ήρθε η σειρά του ID. Buzz. Ένα αυτοκίνητο το οποίο αν μη τι άλλο ξεχωρίζει αμέσως για το μοναδικό του σχεδιασμό και το «εκτόπισμά» του, λόγω και των πληθωρικών του διαστάσεων.

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η πρώτη εμφάνιση του ID. Buzz έγινε σε πρωτότυπη μορφή τον Ιανουάριο του 2016 στην έκθεση CES του Λας Βέγκας με την ονομασία BUDD-e. Πιο κοντά στη σημερινή του μορφή ως I.D. Buzz παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 2017 στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ. Έκτοτε πέρασαν πέντε χρόνια μέχρι να κάνει πρεμιέρα τον Μάρτιο του 2022 στην έκδοση παραγωγής, για να φτάσει να λανσαριστεί στη χώρα μας τον Ιανουάριο του 2023.

Με τιμή από 66.500 ευρώ

Το νέο γερμανικό «icon car» δεν θα μπορούσε να έχει χαμηλή τιμή, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα μεγάλο πολυχρηστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Στην επιβατική του έκδοση, το VW ID. Buzz διατίθεται σε δυο εκδόσεις, την αρχική των 66.500 ευρώ και την Plus στις 70.500 ευρώ. Στον στάνταρ εξοπλισμό του ανήκουν  -μεταξύ άλλων- περισσότερα από 30 συστήματα υποβοήθησης και ψυχαγωγίας, ηλεκτρικά συρόμενες πόρτες, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα χώρου αποσκευών, LED Matrix φωτιστικά σώματα, οθόνη αφής 12 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και πολλά ακόμα. Η έκδοση Plus διαθέτει επιπλέον ζάντες 20 ιντσών, αυτόματο Park Assist Plus με λειτουργία μνήμης, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι και κάμερα περιμετρικού ελέγχου (360 μοιρών).

Πληθωρικό με ρετρο-μοντέρνο σχεδιασμό

Παρότι πρόκειται για ένα πολυχρηστικό αυτοκίνητο ενός όγκου, το VW ID. Buzz καταφέρνει και τραβάει έντονα τα βλέμματα, αφού πρόκειται για μια ασυνήθιστη παρουσία στους δρόμους. Ειδικά το εμπρός άκρο του, μοιάζει σαν να «σκάει» ένα μεγάλο χαμόγελο με τα σχιστά του «μάτια» ID. Light και IQ. Light LED Matrix, το καμπύλο καπό και το τεράστιο σήμα της VW στο κέντρο. Σε συνδυασμό και με τη διχρωμία, παραπέμπει στο πρώτο βαν, το Bulli, παρόλο που λείπουν τα στρογγυλά φανάρια. Πιο χαμηλά ξεχωρίζει ο προφυλακτήρας με τους αεραγωγούς σε σχήμα ρόμβων, όμως κάτι που μοιάζει λες και ξεχάστηκε, είναι το κάλυμμα μπροστά από το ραντάρ. Από το πλάι ξεχωρίζουν τα μεγάλα παράθυρα και οι ακροβολισμένοι τροχοί, σε ένα αμάξωμα μήκους 4.712 χλστ., με μεταξόνιο 2.989 χλστ., πλάτος 1.985 χλστ. και ύψος 1.927 χλστ. Πίσω είναι αρκετά τετράγωνο και λιτό, ενώ τα παραλληλόγραμμα φώτα LED που ενώνονται τονίζουν ακόμα πιο πολύ το φάρδος του. Κάτι που δεν φαίνεται και είναι εντυπωσιακό για ένα τέτοιο αμάξωμα, είναι ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής Cd: 0,285.

Μίνιμαλ εσωτερικό με τεράστιους χώρους

Η είσοδος στο εσωτερικό του VW ID. Buzz γίνεται πατώντας το σκαλοπάτι, αφού ο οδηγός και οι επιβάτες κάθονται πιο ψηλά από SUV. Τα υπερυψωμένα καθίσματα μαζί με το πολύ μεγάλο εμπρός παρμπρίζ και τα πλευρικά παράθυρα προσφέρουν άπλετη ορατότητα και φωτεινότητα, κάνοντας τις όποιες μετακινήσεις ευχάριστες και ξεκούραστες. Η σχεδίαση του ταμπλό είναι λιτή, με πολλές ευθείες γραμμές και επίπεδες επιφάνειες. Κατά τα γνωστά πρότυπα των άλλων μοντέλων ID., έτσι και το ID. Buzz διαθέτει ένα πολύ μικρό ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 5,3 ιντσών και στο κέντρο του ταμπλό φιλοξενείται το σύστημα infotainment με οθόνη αφής 12 ιντσών. Ο χειρισμός γίνεται αποκλειστικά με χειριστήρια αφής, τα οποία δεν διευκολύνουν πάντα, γιατί ο οδηγός δεν έχει την αίσθηση του πατήματος, όπως γίνεται με τα τους παραδοσιακούς διακόπτες και μπορεί να χρειαστεί παραπάνω από ένα άγγιγμα στην οθόνη για την ενεργοποίηση κάποιας λειτουργίας. Από πλευράς κατασκευής, έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών σε κάθε επιφάνεια, κάτι που σίγουρα δεν είναι ότι καλύτερο για ένα αυτοκίνητο της τάξεως των σχεδόν 70.000 ευρώ. Τουλάχιστον η συναρμογή είναι αρκετά καλή, ενώ κάποιες επενδύσεις με όψη αλουμινίου και ξύλου βελτιώνουν το αποτέλεσμα.

Εκεί όμως που το VW ID. Buzz δίνει ρέστα, είναι σε χώρους. Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης κάθονται αρχοντικά, όπως και τρία ακόμα άτομα στο πίσω κάθισμα. Εκεί υπάρχει αφθονία σε πλάτος, ύψος και αέρα για τα πόδια, μαζί με την ευκολία του εντελώς επίπεδου δαπέδου. Την πρακτικότητα αυξάνει με τη σειρά του το πίσω συρόμενο κάθισμα κατά 150 χλστ., σε διάταξη 60:40. Οι ηλεκτρικά ανοιγόμενες πίσω συρόμενες πόρτες με το μεγάλο άνοιγμα διευκολύνουν πολύ την είσοδο και έξοδο από το όχημα. Τεράστιος είναι και ο χώρος αποσκευών των 1.121 λίτρων, που φτάνει τα 2.205 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Επαρκής ο ηλεκτροκινητήρας των 204 ίππων

Το ID. Buzz προσφέρεται με ένα ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, ισχύος 204 ίππων και 310 Nm ροπής, ο οποίος καλείται να κινήσει το ογκώδες και βαρύ αμάξωμα των 2.471 κιλών ή 3.000 κιλών μεικτού βάρους. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 10,2 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 145 χλμ./ώρα. Στις αστικές μετακινήσεις και σε κανονικούς ρυθμούς η δύναμη αυτή επαρκεί, χωρίς ωστόσο το αυτοκίνητο να ενθουσιάζει με τις επιδόσεις του. Ακόμα και με την επιλογή Sport και τέρμα πατημένο το γκάζι, ο οδηγός του ID. Buzz νιώθει το βάρος του αυτοκινήτου, πόσο δε μάλλον όταν ο δρόμος έχει και ανηφορική κλίση, όπου τα νούμερα στο ψηφιακό ταχύμετρο δεν ανεβαίνουν γοργά, όπως συμβαίνει σε άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Σχετικά με τη μεικτή κατανάλωση, τις μέρες της δοκιμής βρέθηκε πάνω από τις 22 kWh/100 χλμ. Τιμή που με την μπαταρία των 77 kWh καθαρής ενέργειας (82 kWh μεικτή) αντιστοιχούν με αυτονομία κοντά στα 350 χιλιόμετρα. Νούμερα που -όπως σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα- εξαρτώνται από τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος και τη χρήση του κλιματισμού/θέρμανσης. Όσον αφορά τους χρόνους φόρτισης, σε μια απλή οικιακή πρίζα 2,3 kW απαιτούνται περίπου 35 ώρες. Ωστόσο πιο πιθανή είναι η χρήση Wallbox 11 kW, όπου εκεί οι μπαταρίες «γεμίζουν» σε 7 ώρες και 30 λεπτά. Στην περίπτωση ταχείας φόρτισης 170 kW, χρειάζονται σχεδόν 30 λεπτά από 5-80%.

Πολύ άνετο και στιβαρό στο δρόμο

Το VW ID. Buzz είναι ένα αυτοκίνητο που φτιάχνει τη διάθεση όταν το κοιτάει κανείς το χαριτωμένο «πρόσωπό» του, αλλά και όταν το οδηγεί. Η πανοραμική θέα προς τα εμπρός και τα πλαϊνά, τα υποβραχιόνια στα καθίσματα και όλη αυτή η άπλα κάνουν το οδηγό να νιώθει άρχοντας στο δρόμο. Το μόνο που εμποδίζει λίγο την ορατότητα προς τα εμπρός, είναι το πλαστικό κάλυμμα της κάμερας, που βρίσκεται χαμηλά στο κέντρο του μπροστινού παρμπρίζ. Η άνεση που απολαμβάνουν όλοι οι φιλοξενούμενοι στο «σαλόνι» του ID. Buzz, κυριαρχεί σε κάθε διαδρομή. Η έλλειψη θορύβου λόγω απουσίας θερμικού κινητήρα, η ποιοτική κύλιση και οι ιδανικά ρυθμισμένες ανεξάρτητες αναρτήσεις, μεταφέρουν «ατσαλάκωτους» τους έως 5 επιβάτες. Πρόσθετα, ο οδηγός αντιλαμβάνεται από την πρώτη στιγμή τη στιβαρότητα του πλαισίου, η οποία ενισχύεται από το πρόσθετο προστατευτικό πλαίσιο που περιβάλλει τις μπαταρίες. Αυτές είναι τοποθετημένες στο δάπεδο του οχήματος και χαμηλώνουν στο ελάχιστο δυνατό το κέντρο βάρους. Σε συνδυασμό με τα πολύ πλατιά μετατρόχια, το μακρύ μεταξόνιο και τις 20 ιντσών ζάντες με τα ελαστικά διαστάσεων 235/50 (έκδοση Plus), ο τρόπος που πατάει στο δρόμο το ID. Buzz είναι εντυπωσιακός.

Παρότι δεν θα το πάρει κάποιος για να το «στρίψει», το μεγάλο ηλεκτρικό πολυχρηστικό VW δεν θα νιώσει άβολα υπό πίεση και με το -ικανοποιητικής αίσθησης- τιμόνι υπό γωνία. Οι κλίσεις που εμφανίζει είναι μικρές και η πρόσφυση μπόλικη σε κάθε περίπτωση. Εάν το παρακάνει, τότε το αυτοκίνητο θα αρχίσει να ανοίγει προοδευτικά την τροχιά του λόγω μεταφοράς βάρους, χωρίς όμως να υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας. Με άφημα του γκαζιού μέσα στη στροφή, το πίσω μέρος είναι αμετακίνητο και συνολικά το ID. Buzz εξασφαλίζει μια ουδέτερη συμπεριφορά. Εκεί που αναμενόμενα «δυσανασχετεί» λόγω όγκου, είναι στους στενούς αστικούς δρόμους, όπου ο οδηγός θα πρέπει να έχει την προσοχή του μήπως το ακουμπήσει κάπου. Αφού το συνηθίσει θα διευκολυνθεί από το «κόψιμο» του τιμονιού, με το μικρό κύκλο στροφής των 11,1 μέτρων και την ανάκτηση ενέργειας στην αυτόματη λειτουργία «Β» μέσω του μικρού μοχλού στην κολόνα του τιμονιού, όπου μειώνεται η χρήση των φρένων με τα ταμπούρα στον πίσω άξονα.

Σχεδιασμός εμπρός τμήματος, μεγάλοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, πρακτικότητα εσωτερικού, οδική συμπεριφορά, ανέσεις

Ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, επιδόσεις (για ηλεκτρικό), αυξημένο βάρος, τιμή

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
1
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
204
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
310
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
145
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
20,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
Μηδέν
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.712
Πλάτος (χλστ.)
1.985
Ύψος (χλστ.)
1.927
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.989
Βάρος (κιλά)
2.471
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
1.121
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
60%
Επικουρικά συστήματα
90%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
66.500 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store