Δοκιμή Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV

95

Το Ford Puma που γνωρίσαμε το 1997 ως ένα μικρό κουπέ, επανήλθε στη σύγχρονη εποχή ως ένα μικρό SUV, το οποίο διατήρησε το δυναμισμό αλλά και ορισμένα εξωτερικά σχεδιαστικά στοιχεία του προκατόχου του. Με το νέο Puma, η γκάμα της Ford στα SUV διευρύνθηκε περαιτέρω, έχοντας ακόμα το πιο περιπετειώδες EcoSport, τα crossover Fiesta Active και Focus Active και το νέο Kuga.

Με τον 1.0 EcoBoost στα 125 άλογα και το ήπιο υβριδικό σύστημα των 48 Volt, το Puma ξεκινά από τις 20.932 ευρώ για τη βασική έκδοση Titanium και τις 21.102 για την ST Line της δοκιμής, ενώ για το 7άρι αυτόματο DCT οι τιμές ξεκινούν από τις 24.075 και 23.756 αντίστοιχα. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα καλούδια, ασφαλείας και άνεσης, μεταξύ των οποίων αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, ανίχνευση τυφλού σημείου, σύστημα πλοήγησης και πολλά ακόμα.

Δείτε ακόμα: FordΕύκολα με 1% επιτόκιο και δωρεάν εξοπλισμό

Ελληνική και δυναμική σχεδίαση

Η συνειρμική σύγκριση με το πρώτο Puma, που ήταν μικρό κουπέ, δεν βγάζει χαμένο το νέο. Παρότι SUV, το σχήμα του αμαξώματος είναι ζωηρό, δυναμικό (ιδιαίτερα στην έκδοση ST Line), με πολλές καμπύλες και κεκλιμένη γραμμή οροφής, προκειμένου να παραπέμπει σε κουπέ. Ο Γιώργος Σαριδάκης, που είναι υπεύθυνος για τις γραμμές του αυτοκινήτου, συνέδεσε επιτυχημένα τα δυο «αιλουροειδή» και μέσω του σχήματος των εμπρός φαναριών.

Από πλευράς διαστάσεων το νέο Puma φτάνει τα 4.186 χλστ. μήκους, 1.805 χλστ. πλάτους, 1.537 χλστ. ύψους και 2.588 χλστ. μεταξονίου. Βάζοντας το δίπλα στο EcoSport, παρουσιάζεται μεγαλύτερο σε κάθε διάσταση πλην ύψους (4.096, 1.765, 1.653 και 2.519 χλστ. αντίστοιχα).

Ποιοτικό και μοντέρνο το εσωτερικό

Ανοίγοντας την πόρτα, έρχεσαι αντιμέτωπος με μια πολύ γνώριμη εικόνα. Κάτι απολύτως φυσιολογικό, καθώς το εσωτερικό είναι ταυτόσημο με αυτό του Fiesta. Η ποιότητα κι η συναρμογή βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο, με τα υλικά που χρησιμοποιούνται στο ταμπλό να είναι στο μεγαλύτερο μέρος μαλακά και στιβαρά. Οι πινελιές της έκδοσης ST Line (δερμάτινο τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα, ραφές στα ημιδερμάτινα μπάκετ, αλουμινένια πεντάλ και επιλογέας, μαύρη επένδυση στον «ουρανό») εντείνουν τις σπορτίφ καταβολές του Puma.

Η οθόνη αφής των 8 ιντσών και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών TFT LCD τραβούν κατευθείαν τα βλέμματα, με τον χρωματισμό του καντράν να αλλάζει αναλόγως επιλεγμένου προγράμματος οδήγησης (NormalEcoSportSlippery και Trail). Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις επιβάτες, ωστόσο άτομα ψηλότερου αναστήματος θα αναζητήσουν περισσότερο χώρο για το κεφάλι πίσω. Οι αποσκευές τους, αντίθετα, θα βολευτούν με περισσή «άπλα», καθώς το πορτμπαγκάζ φτάνει τα 456 λίτρα, εκ των οποίων τα 80 λίτρα είναι αδιάβροχα, διαθέτουν τάπα αποστράγγισης και αποτελούν μέρος του MegaBox.

Διαβάστε επίσης: Ford Puma 1.0 125 PS Vs Nissan Juke 1.0 117 PS

Παντοτινή αξία ο EcoBoost

Απ’ τη στιγμή που γνωρίζεις ότι την κίνηση αναλαμβάνει ο 1.0 EcoBoost, ξέρεις και τι να περιμένεις. Ειδικά στην τελευταία του γενιά, που χαίρει της συνδρομής mild hybrid τεχνολογίας και απενεργοποίησης κυλίνδρου (πρωτιά για τρικύλινδρο μοτέρ), βρίσκεται στην καλύτερη φάση της πολυβραβευμένης πορείας του. Οι 125 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ. και τα 210 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., είναι απλά η επικάλυψη μιας εξαιρετικής λειτουργίας.

Το τράβηγμα εντυπωσιάζει, ακόμα και από τις 1.400 σ.α.λ., όπου νιώθεις το ρεύμα να ενισχύει το μοτέρ μέχρι να αναλάβει η τουρμπίνα, γύρω στις 1.700 σ.α.λ. Από εκεί και μέχρι τις 6.000 σ.α.λ. που αποδίδεται η μέγιστη ισχύς, δεν υπάρχει το παραμικρό κόμπιασμα. Το στροφάρισμα άνω αυτού του σημείου δεν έχει κάποιο νόημα. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 9,8 δλ. και η τελική ξεπερνά τα 190 χλμ./ώρα (191), με τα 130 χλμ./ώρα να ισοδυναμούν σε 2.800 σ.α.λ. και να διατηρούνται με τον κινητήρα σε φάση «χασμουρητού».

Αυτή η γεμάτη και «ρολαριστή» συνέργεια κινητήρα – 6τάχυτου κιβωτίου εξασφαλίζουν, πέρα από στρωτή κύλιση και χαμηλό επίπεδο θορύβου, μέση τιμή κατανάλωσης στα 6,7 λίτρα/100 χλμ. 

Παραδοσιακά ευχάριστο στο δρόμο

Κατά τα πρότυπα του EcoBoost, όταν ακούς «Ford» ξέρεις πως οδηγώντας το θα απολαύσεις στιβαρό πλαίσιο, ζυγισμένες αντιδράσεις, άμεσο μπροστινό, πρόθυμη ουρά και εξαιρετική αίσθηση από τα χειριστήρια (τιμόνι, φρένα, κιβώτιο). Χαρακτηριστικά στα οποία αποκρίνεται ένθερμα το Puma, αναδεικνυόμενο σε ένα από τα πιο σπορ SUV ανεξαρτήτως κατηγορίας, τουλάχιστον σε «γήινο» επίπεδο χρημάτων.

Το πάτημα είναι σταθερό και παραμένει ακλόνητο, ακόμα κι όταν το οδόστρωμα παρουσιάζει ανωμαλίες πάνω στο apex της στροφής. Γέρνει λίγο, στρίβει ταχύτατα, «ακούει» τα χέρια σου μέσω του πολύ άμεσου τιμονιού και, αν το ζητήσεις μέσω φρένων, θα γυρίσει ένα «τσικ» το πίσω μέρος. Σημαντικότερα, δεν θα επέμβει πανικόβλητο το ESP όταν αυτό συμβεί, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της οδηγικής εμπειρίας.

Δείτε ακόμα: To Ford Puma ST «δαγκώνει» με 200 ίππους (+video)

Προφανώς δεν χρειάζεται να γίνει λόγος για εκτός δρόμου ικανότητες. Το Puma μπορεί να διαθέτει πρόγραμμα Trail, αλλά αυτό περισσότερο αποσκοπεί σε χρήση για βρεγμένο οδόστρωμα. Με 166 χλστ. απόσταση από το έδαφος, κίνηση μόνο εμπρός και ασφάλτινα ελαστικά 215/55 R17, κάθε τι πέρα από χωματόδρομο εγκυμονεί κινδύνους. Δεν υπάρχει και λόγος για αναζητήσεις πέρα από την άσφαλτο, αφού το Puma είναι τόσο ευχάριστο σε αυτή.

(+) Κινητήρας, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, χώρος αποσκευών, κατανάλωση, εξοπλισμός

(-) Εκτός δρόμου δυνατότητες

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
210/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
191
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
97
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
87,3
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.186
Πλάτος (χλστ.)
1.805
Ύψος (χλστ.)
1.537
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.588
Βάρος (κιλά)
1.280
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
456
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
77%
Επικουρικά συστήματα
74%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.102 ευρώ