Νέο και πιο δυναμικό Audi SQ5 TDI Sportback

Σε συνέχεια της προ ολίγων ημερών παρουσίασης του ανανεωμένου Audi SQ5 TDI, σήμερα έρχεται το Sportback να μας επιδείξει την φρεσκαρισμένη σχεδίαση και το αναβαθμισμένο μοτέρ του.

Δείτε ακόμα: Τέτοια τιμή σε νέο Audi A3 δεν προσπερνιέται

Η εμφάνιση είναι κλασικά δυναμική για μοντέλο Sportback. Οι μεγάλες εισαγωγές του προφυλακτήρα πλαισιώνουν την οκτάγωνη μάσκα Singleframe, έχοντας τα φωτιστικά σώματα με τα χαρακτηριστικά LED ημέρας να ολοκληρώνουν το επιθετικό πρόσωπο του SQ5. Οι προβολείς προαιρετικά διατίθενται με τεχνολογία LED Matrix. Οι φαρδιοί ώμοι τονίζουν το πλάτος του αμαξώματος και κολακεύουν τις ζάντες των 21 ιντσών, με τη χαμηλή γραμμή της οροφής, το έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και τον μεγάλο προφυλακτήρα να δίνουν στο Sportback μια έντονα αθλητική, αλλά και «ετοιμοπόλεμη» σιλουέτα.

Το μήκος φτάνει τα 4,69 μέτρα και είναι 7 χλστ. μακρύτερο από το απλό SQ5, με το ύψος και το πλάτος να είναι κοινά (1,66 και 1,89 μέτρα αντίστοιχα), ωστόσο ο αεροδυναμικός συντελεστής βρίσκεται χαμηλότερα, στο 0,30. Το μεταξόνιο, τέλος, ανέρχεται σε 2,82 μέτρα.

Στα πίσω φωτιστικά σώματα συναντάμε τεχνολογία OLED (κατόπιν παραγγελίας), με τους προβολείς να αποτελούνται από 6 διαφορετικά LED, καθένα εκ των οποίων ελέγχεται χωριστά και εκπέμπει φως αναλόγως συνθηκών. Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να διαλέξουν μέχρι και το μοτίβο, ανάμεσα από 3 διαφορετικά σχέδια.

Δείτε ακόμα: Ακόμα πιο δυνατό Audi TTS competition plus

Στο εσωτερικό τα δερμάτινα μπάκετ καθίσματα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Virtual Cockpit των 12,3 ιντσών, η οθόνη των 10,1 ιντσών που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων MMI και οι επενδύσεις αλουμινίου κερδίζουν οδηγό και επιβάτες. Το προαιρετικό ηχοσύστημα Bang & Olufsen 3D φροντίζει για την ηχητική πανδαισία των παροικούντων την καμπίνα, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους 510 λίτρα για τις αποσκευές τους, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητα φτάνει τα 1.480 λίτρα.

Η επίσης προαιρετική αερανάρτηση διαθέτει νέες ρυθμίσεις, μεταβάλλοντας τη διαδρομή σε ένα εύρος 60 χλστ. Για κίνηση σε κακοτράχαλους δρόμους, το αμάξωμα ανυψώνεται μέχρι 45 χλστ. ενώ, αντίθετα, σε γρήγορη οδήγηση χαμηλώνει έως 15 χλστ. Το πίσω μέρος δε δύναται να χαμηλώσει ανεξάρτητα κατά 55 χλστ., ώστε να διευκολύνει την φορτοεκφόρτωση.

Την κίνηση του SQ5 Sportback TDI αναλαμβάνει ο V6 3.0 λτ. TDI, ισχύος 341 ίππων και με άφθονη ροπή 700 Nm στις 1.750-3.250 σ.α.λ. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 5,1 δλ. και η τελική ταχύτητα σταματά στα 250 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη). Ο 3.0 TDI φέρει αρκετές βελτιώσεις, όπως είναι η αλλαγή των εμβόλων από αλουμίνιο σε σφυρήλατο ατσάλι, καθώς το νέο υλικό μειώνει τις απώλειες θερμότητας, ενώ δεν προσθέτει επιπλέον βάρος. Βελτιωμένο είναι και το σύστημα ψεκασμού με τη βοήθεια ενός νέου πιεζοηλεκτρικού αισθητήρα.

Δείτε ακόμα: Ακόμα πιο σπορ το «300άρι» Audi SQ2

Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 ταχυτήτων tiptronic και της μόνιμης τετρακίνησης quattro. Η τελευταία μοιράζει τη ροπή μεταβλητά, ανάλογα την πρόσφυση στους δύο άξονες. Προαιρετικά, προσφέρεται το σπορ διαφορικό, που προσαρμόζει ενεργά την κατανομή της ροπής μεταξύ των πίσω τροχών κατά τη δυναμική οδήγηση, δίνοντας περισσότερη ροπή στον εξωτερικό τροχό που έχει καλύτερη πρόσφυση.

Για τη μείωση της κατανάλωσης (7,0 λτ./100 χλμ.) και των ρύπων (185 γρ./χλμ.) φροντίζει ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V (MHEV), το οποίο ανακτά έως 8 kW δύναμης (11 PS) κατά την επιβράδυνση. Με την ηλεκτρική ενέργεια από την μπαταρία ιόντων λιθίου, το SQ5 Sportback TDI μπορεί να κινηθεί στο ρολάρισμα έως και 40 δευτερόλεπτα με τον κινητήρα σβηστό. Ένα άλλο στοιχείο στο δίκτυο 48 V είναι ο ηλεκτρικός συμπιεστής (EPC), που βοηθά κατά την επιτάχυνση από τις χαμηλές στροφές.

Κατάλληλες ρυθμίσεις έχουν γίνει και στις αναρτήσεις με τα 30 χλστ. πιο μικρή απόσταση από το έδαφος. Το ρυθμιζόμενα αμορτισέρ περιλαμβάνονται στο Audi drive select, που επιτρέπει στον οδηγό να αλλάξει τις ρυθμίσεις του κινητήρα, τιμονιού, κιβωτίου ταχυτήτων και αμορτισέρ, μέσω των 6 προφίλ. Μια έβδομη επιλογή (allroad) προστίθεται εάν η αερανάρτηση περιλαμβάνει και την S ρύθμιση. Για την επαφή με την άσφαλτο φροντίζουν οι 20 ιντσών ζάντες με ελαστικά 255/45 ή προαιρετικά των 21 ιντσών. 6πίστονες αλουμινένιες δαγκάνες με δίσκους 375 χλστ. εμπρός ισχυροποιούν το σύστημα πέδησης.

Η παραγωγή του θα γίνεται στο εργοστάσιο της Audi στο San José Chiapa, Μεξικό, με τις παραγγελίες να ξεκινούν άμεσα και τις πρώτες παραδόσεις να γίνονται το πρώτο εξάμηνο του 2021.
Get it on Google Play Download on the App Store