Δεν βλέπουν τους πεζούς στη νύχτα τα συστήματα ασφαλείας

Ένας από τους μεγαλύτερους κινδύνους κατά τη νυχτερινή οδήγηση είναι, φυσικά, οι πεζοί και τα ποδήλατα. Αυτό που μας έλεγαν παλιότερα οι γονείς μας, να μη φοράμε σκούρα το βράδυ για να μας βλέπουν οι οδηγοί; Δεκαετίες μετά και με την τεχνολογία πιο προηγμένη από ποτέ, χρειάζεται ακόμα! Συνθήκη που απορρέει από την αναποτελεσματικότητα συστημάτων, που έχουν εξελιχθεί ειδικά για αυτό το σκοπό!

Το Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) δίνει μεγάλη προσοχή στην αξιολόγηση των συστημάτων ασφαλείας, τα οποία πια συγκαταλέγονται στο στάνταρ εξοπλισμό των περισσότερων νέων αυτοκινήτων. Είναι χαρακτηριστικό πως το 2021, 9 στα 10 μοντέλα που δοκιμάστηκαν από τον IIHS διαθέτουν αυτόματο φρενάρισμα με ανίχνευση πεζών – καίρια βελτίωση σε σχέση με το 2019 (το 2020 πήγε περίπατο, λόγω COVID), όπου η αντίστοιχη αναλογία κυμαινόταν στα 3/5. Παρόλα αυτά, οι δοκιμές των Αμερικανών έδειξαν πως η ύπαρξη των συστημάτων δεν είναι πανάκεια. Ιδίως σε συνθήκες περιορισμένης φωτεινότητας.

Όπως έδειξαν πρόσφατα αποτελέσματα, πολλά από τα συστήματα αποφυγής ατυχήματος με πεζό δεν κάνουν καμία διαφορά τη νύχτα! Συνθήκες κατά τις οποίες λαμβάνουν χώρα τα 3/4 των δυστυχημάτων με ευάλωτους χρήστες του δρόμου. Το IIHS διενήργησε νυχτερινές δοκιμές με 8 δημοφιλή SUVs, προκειμένου να εξετάσει το κατά πόσο η αποτελεσματικότητα των συστημάτων αποφυγής την ημέρα, μεταφέρεται σε συνθήκες σκότους. Τα αποτελέσματα κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά ήταν, ωστόσο. Υπάρχουν τέσσερις διαφορετικοί τύποι: με μονή κάμερα, με διπλή κάμερα, με συνδυασμό κάμερας και ραντάρ και, τέλος, αποκλειστικά με ραντάρ. Όσα συστήματα έχουν κάμερα, βασίζονται σε μεγάλο ποσοστό στη φωτεινότητα καθώς πρέπει να βλέπουν τι γίνεται έμπροσθεν του αυτοκινήτου. Κατά συνέπεια όταν το φως απουσιάζει, το έργο τους γίνεται πολύ πιο δύσκολο.

Όσα μοντέλα βασίζονται στις κάμερες, είτε συνεργάζονται με ραντάρ είτε όχι, είδαν την αποτελεσματικότητά τους να μειώνεται δραματικά τη νύχτα. Μάλιστα ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως τα Subaru Forester και Chevrolet Trailblazer, που διαθέτουν μόνο κάμερα, δεν απέχουν ιδιαίτερα από αυτοκίνητα με συνδυασμό κάμερας-ραντάρ όπως τα Honda CR-V, Volvo XC40 και Hyundai Venue. Καλύτερα «νυχτοπούλια» αναδείχτηκαν τα Toyota C-HR και Ford Bronco Sport (κάμερα-ραντάρ αμφότερα), ενώ αναμενόμενα το μοναδικό σύστημα βασιζόμενο αποκλειστικά σε ραντάρ -αυτό του VW Taos– παρουσίασε τις μικρότερες αποκλίσεις μεταξύ ημέρας και νύχτας.

systimata asfaleias test

Παρόλα αυτά, το IIHS υπογραμμίζει τη συνδρομή των αντίστοιχων τεχνολογιών στη μείωση των ατυχημάτων με εμπλοκή πεζών κατά 27% γενικά και κατά 30% σε περιστατικά με σοβαρούς τραυματισμούς.

Get it on Google Play Download on the App Store