Γνωρίζετε ότι έχει υπάρξει Renault 5 GTR;

Όταν ακούτε «GTR» ποιο είναι το πρώτο αυτοκίνητο που έρχεται στο μυαλό σας; Κατά πάσα πιθανότητα, το Nissan GT-R. Μπορεί και τη Mercedes-AMG GT R. Οι πιο μελετημένοι θα θυμηθούν παράλληλα το Mazda 323 GT-R και τα παιδιά των 90’s τις αλήστου μνήμης McLaren F1, Mercedes CLK και Lamborghini Diablo GTR. Οι gamers, τέλος, δεν μπορεί να μην ανασύρουν μνήμες από τη BMW M3 E46 GTR του Need For Speed Most Wanted. Υπάρχει κάποιος που να θυμάται/γνωρίζει πως σήματα «GTR» έχει φορέσει το Renault 5;

H δεύτερη γενιά του γαλλικού μικρού, γνωστή και ως Super 5 («Supercing»), άφησε εποχή λόγω του GT Turbo. Παρουσιάστηκε το 1985 και υπήρξε εκ των πρωτοπόρων της υπερτροφοδότησης στην κατηγορία των hot hatches, αποδίδοντας 115 ίππους από τον 1.400άρη τούρμπο κινητήρα. Για όσους ήθελαν κάτι πιο ήπιο, η Renault προσέφερε τις εκδόσεις GTX και GTE με τον ατμοσφαιρικό 1.700άρη των 9/11. Με απόδοση 95 ίππων ήταν -φυσιολογικά- αργότερα από το Turbo, όμως το GTX είχε ίδια εμφάνιση, ανάρτηση και φρένα με εκείνο, ενώ το GTE διέθετε επιπλέον δερμάτινο σαλόνι, ηλιοροφή, ισχυρότερο ηχοσύστημα, air condition και υπολογιστή ταξιδιού. Θα περίμενε κάποιος το GTR να ήταν η απόλυτη έκδοση. Ένα είτε ακραίο GT Turbo, είτε πιο επιθετικό εμφανισιακά, ή έστω φορτωμένο με όλο τον κατάλογο των έξτρα.

Κόντρα σε όσα πρεσβεύει σήμερα τα τρία αυτά γράμματα, ασχέτως του τρόπου καταγραφής (με κενό, παύλες, κεφαλαία ή μικρά), το 5 GTR δεν ήταν τίποτα από τα παραπάνω! Ουσιαστικά, επρόκειτο για την επόμενη έκδοση της TR, εξ ου και το «G» μπροστά. Φυσικά ουδεμία σχέση με «Grand Turismo Racer». Ο ατμοσφαιρικός 1.400άρης των 63 ίππων κινούσε τα 766 κιλά του αμαξώματος, επιταχύνοντας στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 14 δλ. και φτάνοντας -κατόπιν ωρίμου σκέψεως και υπομονής από πλευράς οδηγού- τα 155 χλμ./ώρα τελικής. Εμφανισιακά ξεχώριζε από τα τάσια (ακάλυπτες σιδερένιες ζάντες οι βασικές εκδόσεις τότε), τα σήματα και προαιρετικά από τους κίτρινους προβολείς ομίχλης.

Πιο χαρακτηριστική και σπάνια απεικόνιση, στην ανοιχτή εκδοχή EBS (Ernst Berg Systems – Ολλανδός καροσερίστας) Cabriolet. Παρουσιάστηκε το 1987, μετά από πολλές κατασκευαστικές περιπέτειες, και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1990, αριθμώντας συνολικά 870 κομμάτια. Από αυτά, μόλις τα 130 έφεραν την ονομασία «GTR».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποια αυτοκίνητα λατρεύουν οι γυναίκες;
Ποια αυτοκίνητα λατρεύουν οι γυναίκες;
Focus RS vs Golf R: Ποιο έχει καλύτερη τετρακίνηση;
Focus RS vs Golf R: Ποιο έχει καλύτερη τετρακίνηση;
Λιοντάρι το νέο Peugeot 3008 στον τάρανδο
Λιοντάρι το νέο Peugeot 3008 στον τάρανδο
Πάτησε Ευρώπη το Renault Arkana
Πάτησε Ευρώπη το Renault Arkana
Η Ferrari 458 επισκιάζει την 488 στα μεταχειρισμένα
Η Ferrari 458 επισκιάζει την 488 στα μεταχειρισμένα …
Το μπάχαλο της Ε.Ε. με τις πραγματικές καταναλώσεις
Το μπάχαλο της Ε.Ε. με τις πραγματικές καταναλώσεις …
Οι επιδόσεις του νέου Nissan Qashqai
Οι επιδόσεις του νέου Nissan Qashqai
Πόσο κοστίζει η συντήρηση μιας Lamborghini Diablo;
Πόσο κοστίζει η συντήρηση μιας Lamborghini Diablo;
Πωλείται μοναδική Lancia Fulvia 1600 HF Competizione
Πωλείται μοναδική Lancia Fulvia 1600 HF Competizione
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με του νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα νέα ήπια σπορ και υβριδικά VW Golf
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο οικογενειακό των 13.390 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα δηλητηριώδη «πυραυλάκια»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων