«Καρβουνιάρηδες» τα plug-in σε πραγματικές συνθήκες

Η περιβαλλοντική αποτελεσματικότητα και η πιστότητα των ανάλογων τεχνικών χαρακτηριστικών που συνοδεύουν τα plug-in υβριδικά, έχουν πολλές φορές τεθεί εν αμφιβόλω. Μέσες καταναλώσεις 0,8-1,1 λίτρα/100 χλμ. φαντάζουν πολύ καλά για να είναι αληθινά, ακόμα και όταν η μπαταρία είναι φουλ φορτισμένη. Όταν δηλαδή χρησιμοποιούνται όπως πρέπει, γιατί υπάρχει και το ζήτημα της άγνοιας ορθής λειτουργίας από τους κατόχους τους.

Το Ινστιτούτο Μεταφορών και Περιβάλλοντος (Transport & Environment) των Βρυξελλών και το Πολυτεχνείο του Γκρατζ, στην Αυστρία, συνεργάστηκαν για την μέτρηση σε πραγματικές συνθήκες τριών plug-in υβριδικών μοντέλων. BMW Σειρά 3, Peugeot 308 και Renault Megane PHEV φορτώθηκαν μετρητικό εξοπλισμό, έβαλαν μπροστά, άφησαν τα όργανα να γράφουν και πήγαν για μια σύντομη διαδρομή 55 χιλιομέτρων. Σκοπός, η διαπίστωση των αποκλίσεων μεταξύ εργοστασιακών και πραγματικών εκπομπών ρύπων, αλλά και κατά πόσο επαληθεύονται οι ανακοινώσεις για την ηλεκτρική τους αυτονομία. Τα αποτελέσματα και στις δυο περιπτώσεις, φέρνουν τα PHEVs στον προβολέα με τον πλέον αρνητικό τρόπο.

 

Σύμφωνα με τις μετρήσεις Βέλγων και Αυστριακών, ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο ρυπαίνει μέχρι και 7 φορές πάνω από τα επίσημα στοιχεία του! Με τη μπαταρία πλήρως φορτισμένη το 308 1.6 Hybrid e-EAT8 έρχεται πιο κοντά από όλα στο εργοστάσιο, εκπέμποντας 33 γρ. CO2/χλμ. αντί των 27 που ανακοινώνει η Peugeot. Το Megane E-Tech PHEV ακολουθεί μεν, αλλά εκπέμπει 20 γρ. CΟ2/χλμ. παραπάνω από όσο ισχυρίζεται η Renault (50 γρ. CO2/χλμ. αντί 30), ενώ η BMW 330e αποδεικνύεται η μεγαλύτερη «ψεύτρα», με 112 γρ. CO2/χλμ. αντί 36!

Εκεί που έσπασαν τα κοντέρ των οργάνων, ωστόσο, ήταν όταν μετρήθηκαν με τις μπαταρίες άδειες. Όταν, δηλαδή, μπαίνουν στο παιχνίδι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης. Υπό τέτοιες συνθήκες τα εργοστασιακά στοιχεία πάνε περίπατο, καταδεικνύοντας την «τρύπα» στις αιτιάσεις των PHEVs περί αντιρρυπαντικού προφίλ. Το Megane E-Tech, που μένει περισσότερο από τα τρία πιο κοντά στις εργοστασιακές ανακοινώσεις, εκπέμπει 138 γρ. CO2/χλμ. – σχεδόν 5 φορές πάνω από τα 30 γρ. CO2/χλμ. που συνοδεύουν την ενεργειακή του ετικέτα! Κι αυτό είναι το πλησιέστερο, έτσι; Το 308 Hybrid εκτινάσσεται στα 197 γρ. CO2/χλμ. από τα 27, ενώ η 330e φτάνει πέρα από τα 200 γρ. και «χτυπάει» 204 γρ. CO2/χλμ., ενώ η μπροσούρα της λέει 36 γρ. Σε αντιστοιχία, πάνω από 7 και 5 φορές παραπάνω!

Στο θέμα της ηλεκτρικής αυτονομίας τώρα, μόνο το Megane κατάφερε να πιάσει τον εργοστασιακό αριθμό. Η 330e έφτασε μέχρι το 74%, ενώ το 308 Hybrid μόλις και μετά βίας κατάφερε να ξεπεράσει το 50% (53%).

Get it on Google Play Download on the App Store