Ποια παγκόσμια πρωτιά είχε η Alfa Romeo 156;

Η Alfa Romeo έχει παρουσιάσει κατά καιρούς μοντέλα που έχουν γράψει ιστορία και παραμένουν «αγέραστα» στο πέρασμα του χρόνου, χάρη στον Cuore Sportivo χαρακτήρα τους και το έντονο, μεσογειακό τους ταμπεραμέντο. Παράλληλα δεν έχουν λείψει και οι πρωτοπορίες στα μοντέλα της μιλανέζικης φίρμας, όπως αυτή που έφερε η Alfa Romeo 156.

Δείτε ακόμα: Η ιστορική πρωτιά της Alfa Romeo 33

Παρουσιάστηκε πριν από 23 ολόκληρα χρόνια, το 1997 και έκλεψε αμέσως τις εντυπώσεις με τα έντονα δυναμικά της στοιχεία στον σχεδιασμό αλλά και στην οδήγηση. Άκρως θελκτικό ντιζάιν που ξέφευγε από τα τετραγωνισμένα και συνήθως άχαρα μεσαία μοντέλα της εποχής, όχι μόνο εξωτερικά, αλλά και στο εσωτερικό, όπου θύμιζε περισσότερο σπορ κουπέ, παρά οικογενειακό αυτοκίνητο. Βέβαια, αυτό είχε αρνητικό αντίκτυπο στους χώρους, αφού μειονεκτούσε έναντι του ανταγωνισμού (π.χ. χώρος αποσκευών 378 λτ. η σεντάν).

Κάτω από το ανάγλυφο καπό της και πίσω από τον παραδοσιακό θυρεό, βρίσκονταν πολλά μηχανικά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου. Στην ελληνική αγορά και λόγω της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης, κυριαρχούσε ο 1.600άρης Twin Spark με τους 120 ίππους και τις πολύ καλές επιδόσεις, ενώ στην καλύτερη περίπτωση να αγόραζε κανείς το μοτέρ των 1.8 λτ. με τους 144 ίππους.

Δείτε ακόμα: Ποια καινοτομία είχε το Honda Civic του 1987;

Όμως η καινοτομία «κρυβόταν» στους ντίζελ και συγκεκριμένα στους JTD (Jet Turbo Diesel). Το 1997, η Alfa Romeo 156 χρίστηκε ως το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με κινητήρα common rail. Η πρώτη έκδοση αφορούσε τον 4κύλινδρο 8βάλβιδο 1.9 JTD απόδοσης 105 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και 255 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. με 10,5 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα. Πιο ισχυρός ήταν ο 5κύλινδρος 10βάλβιδος 2.4 JTD των 136 ίππων στις 4.200 σ.α.λ. και 310 Nm στις 2.000 σ.α.λ., με 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ. και τελική 210 χλμ./ώρα.

Ο 1.9 JTD και ο 2.4 JTD απέκτησαν τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο στην εκτεταμένη ανανέωση του 2003, φτάνοντας τους 150 ίππους και 305 Nm ροπής και τους 175 ίππους και 385 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 9,1/8,3 δλ. και 212/225 χλμ./ώρα). Σήμερα οι πετρελαιοκινητήρες τείνουν σιγά – σιγά προς εξαφάνιση, αφού τη δόξα τους θα την κλέψει ο εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων, δηλαδή τα αμιγώς ηλεκτρικά, υβριδικά, ήπια υβριδικά και υβριδικά με πρίζα.

Δείτε ακόμα: Τι καινοτομία είχε το πρώτο Fiat Punto;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πόσο ταχύτερη είναι η τετρακίνηση τελικά; (+video)
Πόσο ταχύτερη είναι η τετρακίνηση τελικά; (+video) …
Το γουνάκι της Κιμ Καρντάσιαν στη Lamborghini Urus
Το γουνάκι της Κιμ Καρντάσιαν στη Lamborghini Urus
Ποιος κατασκευαστής έβγαλε το start-stop από στάνταρ;
Ποιος κατασκευαστής έβγαλε το start-stop από στάνταρ; …
Πωλούνται 16 Range Rover σε τιμή ενός καινούργιου
Πωλούνται 16 Range Rover σε τιμή ενός καινούργιου
Στην πρίζα η Περιφέρεια Πελοποννήσου
Στην πρίζα η Περιφέρεια Πελοποννήσου
«Μπάταρε» το Lexus LS 500h στον τάρανδο (+video)
«Μπάταρε» το Lexus LS 500h στον τάρανδο (+video)
Ξεκινά η αναγέννηση της Lancia
Ξεκινά η αναγέννηση της Lancia
Έτσι θα είναι το ολοκαίνουργιο Opel Astra
Έτσι θα είναι το ολοκαίνουργιο Opel Astra
Δωρίζουν αυτοκίνητα για να κάνουν το εμβόλιο
Δωρίζουν αυτοκίνητα για να κάνουν το εμβόλιο …
Ήρθε το νέο διαμάντι των plug-in hybrid SUV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις VW ID.3 και ID.4 σε τιμές ντίζελ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το απόλυτο Τζιπ με 3,5 λτ. κατανάλωση
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο υβριδικό Suzuki Swace. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota RAV4 των 306 PS στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store