Ποια πρωτιά κατέχει το Honda Integra του 1989;

Το Integra έχει εντυπωθεί στις μνήμες όλων ως Type R. Δεν είναι τυχαίο πως το DC2 (το στρογγυλοφάναρο) λογίζεται ως το καλύτερο μπροστοκίνητο παραγωγής στα χρονικά. Ούτε πως το επόμενο (DC5) ήταν από τα ταχύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας, ανεξαρτήτως μετάδοσης κίνησης, με 6,3 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τελική άνω των 240 χλμ./ώρα. Ιστορικά και σημειολογικά, όμως, για τη Honda και την ατμοσφαιρική κληρονομιά της, ένα άλλο Integra είναι ορόσημο.

Δείτε ακόμα: Ποια καινοτομία είχε το Honda Civic του 1987;

Καταρχάς, Integra υπήρχε και πριν το DC2 – άσχετο που αυτό έκανε το όνομα πασίγνωστο παγκοσμίως και το σύστησε στην Ευρώπη. Για την ακρίβεια, το μοντέλο αριθμεί 4 γενιές και 20 χρόνια καριέρας, όντας στην παραγωγή από το 1986 έως το 2006. Και διέθετε ολοκληρωμένη γκάμα, με τρίθυρο, πεντάθυρο και σεντάν αμάξωμα, ενώ στην Αυστραλία πωλείτο ως Rover 416i!

Στην Αμερική κυκλοφόρησε με τα σήματα της Acura, ως τρίθυρο και πεντάθυρο, τη στιγμή που η Ευρώπη δεν το ήξερε καν. Κάτι που συνεχίστηκε με τη δεύτερη γενιά του, που λανσαρίστηκε το 1989. Η εμφάνιση απέκτησε περισσότερο σπορ προσανατολισμό, όμως απώλεσε τα pop up φανάρια εμπρός. Μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις και με καλύτερες αναλογίες, το Integra (ή Verno, όπως ονομαζόταν στην Ιαπωνία) ουσιαστικά ήταν η πιο σπορ παραλλαγή του Civic. Ένας μεσάζοντας με το Prelude, αν προτιμάτε, με πλήρη γκάμα αμαξωμάτων.

Διαβάστε επίσης: Το «διεστραμμένο» στοιχείο του Honda Prelude (+video)

Κάτω από αυτά, συναντούσαμε 4 βενζινοκινητήρες: Δύο 1.600άρηδες κι από έναν 1.7 και 1.8 λίτρων. Η βασική έκδοση απέδιδε 120 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 137 Nm στις 5.500 σ.α.λ., συνδυαζόμενη είτε με 5άρι χειροκίνητο, είτε με 4άρι αυτόματο. Αυτό ήταν και το μοναδικό μοτέρ που συνέχισε από την προηγούμενη γενιά. Τα υπόλοιπα ήταν ολοκαίνουργια και ενσωμάτωναν μια επαναστατική τεχνολογία, που αφορούσε το μεταβλητό βύθισμα των βαλβίδων μέσω αλλαγής προφίλ των εκκεντροφόρων. Τεχνολογία που άφησε ιστορία και προκαλεί ρίγη στο άκουσμα του ονόματος ή του ήχου. Μιλάμε φυσικά για το θρυλικό VTEC!

Το Integra XSi ήταν το πρώτο που φόρεσε κινητήρα DOHC VTEC, με τη μορφή του B16A. H απόδοση των 160 ίππων από 1.595 ατμοσφαιρικά κυβικά, μα περισσότερο το όριο περιστροφής που έπιανε (στις 7.600 σ.α.λ. η ιπποδύναμη, στις 7.000 σ.α.λ. τα 150 Nm της ροπής, στις 8.200 σ.α.λ. ο κόφτης), προκαλούσαν σοκ. Το XSi -αποκλειστικά χειροκίνητο- XSi επιτάχυνε στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 7,2 δλ., ολοκλήρωνε το 400άρι σε 15,1 δλ. και ξεπερνούσε τα 220 χλμ./ώρα τελικής. Και για όσους ήθελαν επιπλέον πρακτικότητα, ήταν διαθέσιμο και σε σεντάν.

Δείτε ακόμα: Honda Integra Type R «γαζώνει» με 9.000 σ.α.λ. στην autobahn (+video)

Τα «δαιμονισμένα» Integra, ωστόσο, ήταν διαθέσιμα αποκλειστικά στην εγχώρια αγορά. O υπόλοιπος κόσμος –πλην Αμερικής- γνώρισε την αλλαγή στα «κοκοράκια» λίγους μήνες μετά, με τα Civic i-VT και CRX SiR. Οι Αμερικανοί χρειάστηκε να περιμένουν μέχρι το 1991 και τον 3λιτρο V6 των 270 ίππων του NSX, για να έρθουν σε επαφή με το VTEC. Στο μεσοδιάστημα η απόδοση του JDM XSi ανέβηκε στους 170 ίππους, το 0-100 χλμ./ώρα κατέβηκε στα 7 δλ. και το Integra ήταν μακράν το δεύτερο ταχύτερο Honda, πίσω μόνο από NSX (στη φωτογραφία με τα προϊόντα «περιποίησης» της Mugen)!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Και plug-in υβριδικό το επόμενο Ford Ranger
Και plug-in υβριδικό το επόμενο Ford Ranger
Έρχεται το απόλυτο διπλοκάμπινο αγροτικό 4x4
Έρχεται το απόλυτο διπλοκάμπινο αγροτικό 4x4
Αυτοκίνητο γεμάτο σκουριά πουλήθηκε 150.500 ευρώ!
Αυτοκίνητο γεμάτο σκουριά πουλήθηκε 150.500 ευρώ! …
«Παρουσιάστε, αρμ!» με αγγλικό άρμα
«Παρουσιάστε, αρμ!» με αγγλικό άρμα
Τεράστια ζήτηση για τη χειροκίνητη Porsche 911 GT3
Τεράστια ζήτηση για τη χειροκίνητη Porsche 911 GT3
Ποιο SUV έσωσε τον Τiger Woods;
Ποιο SUV έσωσε τον Τiger Woods;
Πόσο αυξήθηκε η αυτονομία των Plug-in Hybrid Audi Q5, A6 & A7;
Πόσο αυξήθηκε η αυτονομία των Plug-in Hybrid Audi Q5, A6 & A7; …
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τους πιο ευχαριστημένους κατόχους
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τους πιο ευχαριστημένους κατόχους …
Πόσα γλυτώνει η ρωσική από την κανονική Rolls-Royce;
Πόσα γλυτώνει η ρωσική από την κανονική Rolls-Royce; …
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η νέα Skoda Octavia Scout
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις Kia Sportage σε χαμηλότερες τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο φθηνό οικογενειακό των 14.500 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το 1.500άρι SUV των 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Φθηνότερη έως 16.500 ευρώ η Alfa Romeo Giulia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 17.950 ευρώ το νέο Citroen C4 C-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων