Ποιες εταιρίες δεν προσφέρουν SUV; - AutoGreekNews

Ποιες εταιρίες δεν προσφέρουν SUV;

Η εμπορική δυναμική των SUVs μπορεί να είναι πλήρως αναγνωρισμένη εδώ και χρόνια, όμως δεν παύει να τρομάζει. Και μόνο το γεγονός πως Aston Martin, Bentley, Lamborghini, Maserati και Rolls-Royce «τσακίστηκαν» να παρουσιάσουν μοντέλο στην κατηγορία, καταδεικνύει το πόσο ζωτικής σημασίας θεωρείται η ύπαρξη τουλάχιστον ενός SUV στη γκάμα, ακόμα και τέτοιων εταιριών. Ακόμα και η Ferrari ετοιμάζει το δικό της.

Δεν είναι, όμως, όλοι έτσι. Η υπόκλιση στα «σουβ» δεν ανταποκρίνεται σε καθολικό βαθμό, έστω κι από ανάγκη σε κάποιες περιπτώσεις. Διότι μπορεί κάποιος να μη διαθέτει SUV στη γκάμα του επειδή δεν μπορεί, όχι μόνο επειδή δεν θέλει. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που αποκηρύσσουν την εκπροσώπηση στο δημοφιλέστερο segment παγκοσμίως, ίσα που μετριούνται στα δάχτυλα των δυο χεριών. Από αυτές, μόνο τέσσερις το κάνουν από άποψη. Πάμε να τις δούμε, μαζί με το σκεπτικό πίσω από την απουσία τους.

Bugatti

Ξεκίνημα με κάτι που για αρκετά χρόνια, έστεκε ως βάσιμο ενδεχόμενο. Το σενάριο για SUV από τη Bugatti υπήρχε από την εποχή της Veyron και ενδυναμώθηκε, όταν η γαλλογερμανική εταιρία δεν έβαλε στην παραγωγή την Galibier: τη «σεντάν Veyron», όπως ήταν το παρατσούκλι της, και κατ’ ουσία εμπνευστή της Porsche Panamera

Από το 2009, που εμφανίστηκε το πρωτότυπο, μέχρι το 2016 και το λανσάρισμα της Chiron, οι φήμες ήθελαν σχεδόν σίγουρη την εξέλιξη ενός hyper-SUV. Τελικά η Bugatti δεν προχώρησε ποτέ «στο παρασύνθημα», καθώς με τα έως τώρα δεδομένα η κατασκευή ενός SUV που θα μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια στα 350+ χλμ./ώρα (αυτός ήταν ο στόχος), καθίσταται αδύνατη λόγω ελαστικών. Η Brabus Rocket 900 των 330 χλμ./ώρα είναι ό,τι πλησιέστερο σε SUV Chiron, από πλευράς επιδόσεων.

Chrysler

Για κάποιον ανεξήγητο λόγο, που ενδεχομένως δεν γνωρίζουν ούτε οι Αμερικανοί, η Chrysler έχει ξεμείνει με το απαρχαιωμένο 300 και το MPV Pacifica. Παρόλο που η γκάμα της Jeep θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για τουλάχιστον ένα SUV, η άλλοτε μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία των Η.Π.Α. δεν διαθέτει κανένα! Το ακόμα χειρότερο για την ιστορική φίρμα, είναι το γεγονός πως ούτε στην εποχή της Stellantis διακρίνεται φως στον ορίζοντα.

Koenigsegg

Οι Σουηδοί δεν έχουν εμφανίσει ακόμα ούτε σκίτσο SUV. Η τετραθέσια και plug-in υβριδική Gemera λειτουργεί, τρόπον τινά, ως το οικογενειακό της γκάμας, οπότε δεν υπάρχει ανάγκη για crossover πειραματισμούς. O ίδιος, o Christian von Koenigsegg, έχει δηλώσει πως το πνευματικό του τέκνο δεν πρόκειται να παρουσιάσει μοντέλο στην εν λόγω κατηγορία. Αλλά αυτά, βέβαια, τα είπαν κι άλλοι…

Lancia

Όπως η Chrysler, έτσι και το ιστορικό brand του Τορίνο εμπίπτει στην κατηγορία του «δεν μπορώ». Αφ’ ης στιγμής η Lancia βασίζεται εξ ολοκλήρου στο Ypsilon για την επιβίωσή της, κι αυτό αποκλειστικά στην αγορά της Ιταλίας. Η Stellantis πάντως οργανώνει ολοκληρωτική αναγέννηση, αρχής γενομένης από την επιστροφή της Delta και αργότερα, το λανσάρισμα ενός crossover.

Lotus

Εδώ έχουμε μια ενδιάμεση περίπτωση. Οι Άγγλοι είναι συνυφασμένοι με τα οικονομικά προβλήματα, αλλά πλέον έχουν τις «πλάτες» των Κινέζων. Αν ήθελαν να παρουσιάσουν SUV, ενδεχομένως να εξασφάλιζαν τα απαραίτητα κονδύλια από τη μητρική Geely. Αντ’ αυτού (και ευτυχώς), αποφάσισαν να εξελίξουν την ηλεκτρική Evija των 2.000 ίππων, την twinturbo V6 Emira και να στραφούν στον αντικαταστάτη της Elise. Στο μέλλον, βέβαια, είναι πολύ πιθανό να δούμε SUV με σήμα το έκκεντρο, καθώς η ιδέα για αντίστοιχο μοντέλο υπάρχει αρκετό καιρό.

McLaren 

Οι 540C, 570S, 570GT, 600LT, GT, 720S και 765 LT διανύουν τόσο επιτυχημένη εμπορική πορεία, ώστε ο Βρετανός κατασκευαστής απλά δεν χρειάζεται SUV για την οικονομική του ευμάρεια. Η νέα Artura αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τις πωλήσεις, δίνοντας στη McLaren το μοναδικό προνόμιο της διαφορετικότητας από τις Ferrari, Porsche και Lamborghini.

Pagani

Ίδια προσέγγιση με την Koenigsegg. Η μερίδα του κοινού που απευθύνεται είναι πολύ μικρή και εκλεκτή, για να δικαιολογεί την ύπαρξη SUV. Η Huayra και οι ειδικές της εκδόσεις φτάνουν και περισσεύουν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αυτοκίνητο 2-11 ετών πρότυπο αξιοπιστίας!
Αυτοκίνητο 2-11 ετών πρότυπο αξιοπιστίας!
Πώς μέσω Apple AirTags κλέβονται πολυτελή αυτοκίνητα;
Πώς μέσω Apple AirTags κλέβονται πολυτελή αυτοκίνητα; …
Πόσα άλογα βγάζει η Bugatti Chiron; (+video)
Πόσα άλογα βγάζει η Bugatti Chiron; (+video)
Στον «πάγκο» τα supercars του Κριστιάνο Ρονάλντο;
Στον «πάγκο» τα supercars του Κριστιάνο Ρονάλντο; …
Απλησίαστο Honda Prelude 20ετίας
Απλησίαστο Honda Prelude 20ετίας
Porsche 911 Turbo έτοιμη για τα βουνά
Porsche 911 Turbo έτοιμη για τα βουνά
Φέρτε μας πίσω το Honda S2000!
Φέρτε μας πίσω το Honda S2000!
Πόσο έχουν «κτηνέψει» τα hot hatches; (+video)
Πόσο έχουν «κτηνέψει» τα hot hatches; (+video)
Με τρέλα και άνω των 300 ίππων το νέο Ranger Raptor
Με τρέλα και άνω των 300 ίππων το νέο Ranger Raptor
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές - εξοπλισμοί νέου Suzuki S-Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Mercedes EQB στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο από το 22.250 το Abarth F595
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η Mercedes C-Class που καίει 0,6 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Αυτές είναι οι τιμές των νέων BMW iX & i4!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store