Ποιο ριζοσπαστικό Hyundai λανσαρίστηκε πριν 20 έτη;

Τα Hyundai έχουν αλλάξει δραματικά μέσα σε 20 χρόνια. Από τα Accent, Elantra και Atos, φτάσαμε στα μοντέλα N, το Tucson και τα Genesis. Οι διαθέσεις των Κορεατών ωστόσο, είχαν φανεί από τότε.

Αν δούμε το Matrix, θα διαπιστώσουμε μια σειρά από πρωτιές για τη Hyundai. Το πρώτο πολυμορφικό του Κορεάτη κατασκευαστή παρουσιάστηκε το 2001, αποτελώντας ένα από τα πρώτα MPV στο συγκεκριμένο segment της αγοράς. Χαρακτηριστικό το γεγονός πως τα Opel Meriva και Nissan Note ακολούθησαν το 2003 και 2004 αντίστοιχα. Mε μήκος που μετά βίας ξεπερνούσε τα 4 μέτρα (4.025 χλστ.), το Matrix αποτελούσε ένα από τα πιο ευέλικτα σύνολα της κατηγορίας.

Συνάμα, και από τα πιο ευρύχωρα. Σε 2.600 χλστ. μεταξονίου, 1.740 χλστ. πλάτους και 1.625 χλστ. ύψους οι μηχανικοί της Hyundai κατάφερναν να χωρέσουν έως 5 ενήλικες, δίχως παραχωρήσεις, προσφέροντας παράλληλα 350 λίτρα πορτμπαγκάζ. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα έφτανε μέχρι τα 1.284 λίτρα, όντας και το πρώτο μοντέλο της φίρμας με συρόμενo πίσω κάθισμα σε δύο ανισομεγέθη τμήματα. Μαζί και με τα πτυσσόμενα τραπεζάκια που υπήρχαν στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, οι πίσω φιλοξενούμενοι ένιωθαν σαν το σπίτι τους. Η ευρυχωρία συγκαταλέγονταν στις πρώτες προτεραιότητες, εξ ου και η τοποθέτηση του επιλογέα ψηλά στην κονσόλα, με το σήμα-κατατεθέν του εσωτερικού να εντοπίζεται στον κεντρικά τοποθετημένο πίνακα οργάνων (αμφότερες πρωτιές για Hyundai).

Μεταξύ των ξεχωριστών γνωρισμάτων του Matrix, ήταν και η εξωτερική του σχεδίαση. Μπορεί το σχήμα να μην διέφερε από τα πρότυπα των MPVs, όμως στο πίσω μέρος, εκεί που κάνει «σκαλοπάτι» στο ύψος του τρίτου παραθύρου, συναντάμε ένα σήμα μοναδικό: αυτό του Pininfarina! Ο πασίγνωστος ιταλικός οίκος σχεδίασης, με ονειρικές Ferrari στο παλμαρέ του, φιλοτέχνησε τις γραμμές του κορεατικού MPV σε μια από τις ελάχιστες δουλειές του, που δεν αφορούσαν υπεραυτοκίνητα (το Peugeot 406 Coupe άλλη μία). Μέχρι σήμερα παραμένει το μοναδικό Hyundai που προήλθε από την πένα των Ιταλών, άσχετα που το Coupe 2ης γενιάς έφερε επιρροές από Ferrari 456.

Στην Ελλάδα, έζησε στιγμές εμπορικού μεγαλείου, με τον 1.600άρη ατμοσφαιρικό των 103 ίππων. Το 2005 ήρθε μια μικρή ανανέωση, για να να την ακολουθήσει μια ευρύτερης έκτασης (και αμφιβόλου αποτελέσματος) το 2008, που έριξε τελικά την αυλαία για το Matrix στα τέλη του 2010, για να αντικατασταθεί από το ix20.

Get it on Google Play Download on the App Store