Επαναστατικός ντίζελ 1.000HP χωρίς βαλβίδες

834

Την διάταξη των διπλών κυλίνδρων σε ένα στρόφαλο, την γνωρίζουμε. Οι γνωστοί μας V, όπου εδράζονται δυο κύλινδροι στο ίδιο κουζινέτο. Δύο κυλίνδρους στον ίδιο θάλαμο καύσης, όμως, δεν έχουμε ξαναδεί! Αυτό έφτιαξαν οι Αμερικανοί, σε έναν τετρακύλινδρο ντίζελ με 8 πιστόνια, χωρίς βαλβίδες και απόδοση 1.000 ίππων!

Δείτε ακόμα: Υβριδικό 2λιτρο 3κύλινδρο Koenigsegg 1.724 ίππων! (+video)

Η Cummins εξέλιξε τον Advanced Combat Engine – έναν κινητήρα για χρήση πρωτίστως σε στρατιωτικά οχήματα, με έμφαση στην απλότητα, την αξιοπιστία, την απόδοση, την κατανάλωση και την χρησιμοποίηση όσο το δυνατόν λιγότερων εξαρτημάτων, ώστε να εξασφαλίζεται η γρήγορη επισκευή του σε τυχόν αναποδιά (αν το όχημα δεχτεί πυρά, ας πούμε). Ο ACE διαθέτει 8 πιστόνια, αλλά μόνο 4 κυλίνδρους. Τα έμβολα είναι τοποθετημένα αντικριστά, με την κάθε τετράδα να εδράζεται σε ξεχωριστό στρόφαλο. Το καύσιμο εισέρχεται και εξέρχεται από θύρες που καλύπτουν και αποκαλύπτουν τα έμβολα, κατά την κίνηση από το Άνω στο Κάτω Νεκρό Σημείο. Κατά συνέπεια, το επαναστατικό μοτέρ είναι και δίχρονο, καθώς η όλη διαδικασία συμβαίνει σε μια περιστροφή των στροφάλων.

Διαβάστε επίσης: Γνωρίζετε το δίχρονο τρικύλινδρο μοτέρ της Ferrari;

Η χωρητικότητα φτάνει στα 14,3 λίτρα, με δυο τούρμπο HE500 μεταβλητής γεωμετρίας της Holset να φροντίζουν για την υπερπλήρωση του μίγματος. Ένας κομπρέσορας φροντίζει για την εξάλειψη του lag στις χαμηλές στροφές, ενώ το σύνολο είναι και ήπια υβριδικό χάρις σε μια γεννήτρια 600 Volt, που συνδράμει μέχρι 218 ίππους! Η συνολική ισχύς φτάνει τους 1.000 ίππους και τα 2.600 Nm από τις 1.600 σ.α.λ., με την Cummins να δηλώνει πως η κατανάλωση καυσίμου είναι 13% χαμηλότερη και η απόδοση 50% υψηλότερη, σε σχέση με έναν συμβατικό πετρελαιοκινητήρα παρόμοιας χωρητικότητας.

Δείτε ακόμα: Μοτέρ «κανόνι» Honda με 720 ίππους από 2.2 λίτρα

Οι Αμερικανοί εξελίσσουν και άλλες εκδοχές του εν λόγω μοτέρ. Υπάρχει πλάνο για 10.6 λίτρα και απόδοση 456 ίππων/2.372 Nm, προοριζόμενο για χρήση σε φορτηγά. Μια έκδοση 2.7 λίτρων και 273 ίππων, με 673 Nm ροπής, δοκιμάζεται στο νέο Ford F-150, ενώ βρίσκεται υπό εξέλιξη και η κορυφαία έκδοση. Τα χαρακτηριστικά της; 20 λίτρα, 12 πιστόνια (6 κύλινδροι), 1.520 άλογα και κοντά στα 4.000 Nm!