Δοκιμή Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 2WD

236

H αλλαγή φιλοσοφίας και εναρμόνιση με τις σύγχρονες επιταγές των SUV για το Vitara, δεν γίνεται πιο προφανής από το 1.0 BoosterJet. Για πρώτη φορά το διαχρονικό μοντέλο της Suzuki κατεβαίνει στην περιοχή των 1.000 κ.εκ., ενώ ήδη διάγει επιτυχημένο εμπορικό βίο ως δικίνητο.

Δείτε ακόμη: Οδοιπορικό με 5 δημοφιλή SUV/Crossover

Το Vitara βέβαια δεν ξεχνάει τις ρίζες του, προσφέροντας τετρακίνηση από τη βασική του έκδοση και γινόμενο το μοναδικό 1.000άρι 4×4 της αγοράς. Οι περισσότεροι αγοραστές, ωστόσο, βολεύονται με την κίνηση στους εμπρός τροχούς, οπότε κι εμείς δοκιμάζουμε το 2WD που ξεκινάει κάτω από τις 15.990 ευρώ. Η βασική έκδοση GL περιλαμβάνει 7 αερόσακους στον εξοπλισμό, σύστημα εngine Auto Stop Start και Hill Hold συν όλα τα γνωστά κοφμόρ, ενώ η αμέσως επόμενη GL+ της δοκιμής προσθέτει ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, θερμαινόμενα καθίσματα, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, αυτόματο κλιματισμό, προβολείς ομίχλης, cruise control και σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών. Όλα αυτά για μόλις 1.000 ευρώ παραπάνω από την GL, καθιστώντας ξεκάθαρο ποια έκδοση συμφέρει περισσότερο.

Παραδοσιακό μοτίβο, ποιοτικό εσωτερικό

Όπως και στο 1.4 BoosterJet που δοκιμάσαμε πρόσφατα, έτσι και στο μικρότερο «αδερφάκι» του η εμφάνιση ακολουθεί τα κλασικά πρότυπα των SUV. Το Solar Yellow χρώμα, ωστόσο, σε συνδυασμό με την διχρωμία οροφής-κολόνων κυριολεκτικά αναβαθμίζουν το οπτικό πακέτο, προσελκύοντας δυσανάλογα πολλά βλέμματα για Vitara.

Δείτε ακόμα: Με το Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 2WD στα Μέθανα

Στο εσωτερικό συναντάμε το αφρώδες υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό και την πολύ καλή συναρμογή των πλαστικών, στοιχεία που δένουν με τους προσφερόμενους χώρους. Τέσσερις επιβάτες θα χωρέσουν χωρίς πρόβλημα, ενώ και τα 375 λίτρα του πορτμπαγκάζ είναι τιμή άνω του μέσου όρου, ειδικά για SUV που το μήκος του περιορίζεται στα 4.175 χλστ. Στα συν και το μεγάλο άνοιγμα με το εκμεταλλεύσιμο σχήμα, τα οποία φροντίζουν να μην πάει ούτε σπιθαμή του χώρου αποσκευών χαμένη.

Ήσυχος, δυνατός και οικονομικός κινητήρας

Αυτά, όμως, ήταν ήδη γνωστές ποσότητες. Το ενδιαφέρον εδώ αφορά το κατά πόσο ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος των 998 κ.εκ. ανταπεξέρχεται στις ανάγκες του Vitara. Η απάντηση: πλήρως!

Η ομαλότητα στην λειτουργία είναι το πρώτο που σε εντυπωσιάζει στον 1.0 BoosterJet. Ελάχιστοι κραδασμοί και ησυχία στο ρελαντί, ικανοί να σε κάνουν να πιστεύεις πως κάτω από το καπό βρίσκεται καλοφτιαγμένος τετρακύλινδρος. Η εικόνα δεν αλλάζει ούτε εν κινήσει, με το μοτέρ να ακούγεται αναμενόμενα στις υψηλές στροφές, αλλά και πάλι λιγότερο από όσο θα περίμενες.

Οι 112 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ. και τα 170 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ. έχουν ούτως ή άλλως να κινήσουν μόλις 1.085 κιλά, όμως το σωστά κλιμακωμένο 5άρι χειροκίνητο φροντίζει να κάνει ακόμα ευκολότερο το έργο του κινητήρα. Το Vitara επιταχύνει με ζωντάνια, αδιαφορώντας για το αν είναι φορτωμένο με 1 ή 4 επιβάτες, με τον κλιματισμό ενεργοποιημένο μάλιστα. Οι ταχύτητες εθνικής οδού είναι «παιχνιδάκι», ενώ και οι προσπεράσεις στο επαρχιακό δίκτυο πραγματοποιούνται με άνεση. Παράλληλα οι απαιτήσεις για καύσιμο διατηρούνται σε εντυπωσιακά χαμηλά επίπεδα, με τον 1.000άρη BoosterJet να καταναλώνει 7,2 λίτρα/100 χλμ. κατά μέσο όρο.

Ποιοτικά δυναμικά χαρακτηριστικά

Σε αμφότερες τις καταστάσεις, θα εκτιμήσεις το σετάρισμα της ανάρτησης. Ένα «κλικ» πιο μαλακή σε σχέση με το 1.4 BoosterJet, απορροφά σχεδόν όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με ευκολία. Το «σχεδόν» αφορά τις βαθιές εγκάρσιες, στις οποίες η λειτουργία του ημιάκαμπτου άξονα πίσω θα κάνει την εμφάνισή της στην καμπίνα.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Suzuki Jimny 1.5 GLX VVT 102HP

Στις στροφές η ποσότητα των κλίσεων διατηρείται σε λογικά πλαίσια, ενώ νιώθεις και πιο άμεσο το μπροστινό, ελέω μικρότερου βάρους πάνω από τον αντίστοιχο άξονα συγκριτικά με το 1.400άρι. Το «χούι» των σύγχρονων Suzuki με την αργή επαναφορά του τιμονιού δεν λείπει, ωστόσο τα μόλις 5,2 μέτρα του κύκλου στροφής του και το σωστό βάρος αποτελούν ιδανικό σύμμαχο στους ελιγμούς εντός πόλης, αλλά και βουνού αντίστοιχα.

Το Vitara δεν θα χάσει καθόλου εύκολα την επαφή του με το οδόστρωμα, κι όταν αυτό συμβεί η μοναδική αντίδραση έρχεται με την μορφή ήπιας υποστροφής. Τα φρένα εμπνέουν εμπιστοσύνη με την δύναμη και την αίσθησή τους, την στιγμή που τα 18,5 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος φροντίζουν ώστε η διασκέδαση να συνεχιστεί και πέραν της ασφάλτου. Φυσικά επιβάλλεται η αντίστοιχη μετροέπεια από πλευράς οδηγού, καθότι η μεταφορά της ισχύος μόνο στους εμπρός τροχούς και τα ασφάλτινα ελαστικά θέτουν τα όρια.

+ Κινητήρας, κατανάλωση, άνεση ανάρτησης, οδική συμπεριφορά, αίσθηση και κλιμάκωση κιβωτίου

– Επαναφορά τιμονιού 

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
112/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
170/2.000-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
121
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
145,2
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.175
Πλάτος (χλστ.)
1.775
Ύψος (χλστ.)
1.610
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.500
Βάρος (κιλά)
1.170
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
375
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
89%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
75%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.990