Νέο μικρό crossover Ford Puma με πρωτιές!

5

Το Ford Puma επιστρέφει στην γκάμα της Ford, όχι όμως ως ένα μικρό κουπέ όπως ήταν το πρώτο μοντέλο που παρουσιάστηκε το 1997, αλλά ως ένα σύγχρονο μικρό crossover. Εμπνευσμένο από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας SUV, συνδυάζει τη δυναμική εξωτερική σχεδίαση με τον πιο μεγάλο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του και με την προηγμένη ήπια υβριδική τεχνολογία στον τομέα των κινητήρων. Το νέο Puma θα είναι διαθέσιμο το Φεβρουάριο του 2020 και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Ford που βρίσκεται στην Κραϊόβα της Ρουμανίας.

Δείτε ακόμη: Οι καταιγιστικές επιδόσεις του νέου Ford Focus ST (+videos)

Εξωτερικά, το Ford Puma ακολουθεί νέες σχεδιαστικές γραμμές και υιοθετεί ένα πλαίσιο με βελτιστοποιημένο μεταξόνιο και μετατρόχια. Το εμπρός τμήμα φέρει περίτεχνα σχεδιασμένους προβολείς σε σχήμα κανό, τοποθετημένους στην κορυφή των φτερών, ενώ ξεχωρίζει και η μεγάλη πολυγωνική μάσκα. Το Puma διαθέτει μία χαμηλή, κεκλιμένη οροφή, μυώδη πλαϊνά τμήματα και έντονα ανάγλυφο πίσω άκρο με ψηλά τοποθετημένα φώτα και τύπου κουπέ κλίση του παρμπρίζ. Το νέο Puma λανσάρεται σε διαφορετικές εκδόσεις, όπως είναι για παράδειγμα το σπορ Puma ST-Line και το πολυτελές Puma Titanium.

Το Puma Titanium διαθέτει μοναδικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 18” Pearl Grey και στοιχεία χρωμίου στη μάσκα, τις πλαϊνές ποδιές και τους προβολείς ομίχλης. Ο πίσω διαχύτης και η ποδιά φέρουν μεταλλικό γκρι φινίρισμα, ενώ τα πλαίσια των παραθύρων φέρουν μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα. Στο εσωτερικό, το Puma Titanium προσφέρεται με δερμάτινο τιμόνι και ξύλινες επενδύσεις για τη στεφάνη και των πίνακα οργάνων, σε συνδυασμό με χαρακτηριστικά υφασμάτινα ένθετα στο εσωτερικό των θυρών.

Δείτε ακόμη: Η Ford μετατρέπει τα πλαστικά μπουκάλια σε μοκέτες!

Το Puma ST-Line, προσφέρεται με στάνταρ ζάντες αλουμινίου 18” ή προαιρετικά με 19” και σπορ ανάρτηση με ειδικά ρυθμισμένα ελατήρια και αμορτισέρ. Στο εμπρός μέρος, η χαρακτηριστική μάσκα ST-Line διαθέτει μαύρα ματ στοιχεία και γυαλιστερό πλαίσιο, το οποίο συναντάται και στους προβολείς ομίχλης. Κυρίαρχα στοιχεία στο εσωτερικό του είναι ένα τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα και κόκκινη ραφή, τα πεντάλ αλουμινίου, ο αλουμινένιος επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων και η μαύρη οροφή.

Σχεδιαστικά, το εσωτερικό του νέου Puma είναι γνώριμο και είναι σχεδόν ίδιο με εκείνο του Fiesta. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών, ενώ ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών με ποικίλες διαμορφώσεις επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν την απεικόνιση των πληροφοριών που οι ίδιοι επιθυμούν. Για μεγαλύτερη άνεση των επιβατών, το Puma διαθέτει τα πρωτοεμφανιζόμενα στην κατηγορία εμπρός καθίσματα με λειτουργία μασάζ.

Ανάλογα με την έκδοση, τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω καθίσματα προσφέρονται με αφαιρούμενα καλύμματα με ενσωματωμένο φερμουάρ που διευκολύνει την αφαίρεσή τους με το ένα χέρι, τα οποία πλένονται. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στον πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών Ford MegaBox των 456 λίτρων, ο οποίος είναι πολύ βαθύς και διαθέτει μέχρι και τάπα αποστράγγισης για να καθαριστεί με νερό. Επιπλέον, η πίσω πόρτα του νέου Puma προσφέρει επίσης μία ακόμα καινοτομία, χάρη στη μορφή της ενσωματωμένης στην πίσω πόρτα εταζέρας.

Δείτε ακόμη: Κτηνώδες Ford Focus RS με 900 ίππους! (+video)

Στον τομέα των κινητήρων, το Puma εφοδιάζεται με την τεχνολογία EcoBoost Hybrid με τον 1.0 EcoBoost, με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11,5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.

Διαθέσιμο σε εκδόσεις με απόδοση 125 και 155 ίππων, θα προσφέρει προσφέρει εκπομπές CO2 131 γρ./χλμ. και κατανάλωση 5,8 λτ./100 χλμ. (με τους 125 ίππους). Μία diesel έκδοση και ένα επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη θα πλαισιώσουν τη γκάμα μετά το λανσάρισμα του μοντέλου. Τα κινητήρια σύνολα 1.0 EcoBoost και EcoBoost Hybrid του νέου Puma διαθέτουν επίσης το πρώτο στην αυτοκινητοβιομηχανία σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford για τρικύλινδρο κινητήρα.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Ford Focus 1.5 λτ. 120 PS EcoBlue Diesel auto