Επίσημο: Νέες BMW M3 και M4 με έως 510 ίππους

123

Το σίριαλ με την παρουσίαση των νέων BMW M3 και M4, μετά από τόνους renderings και διαρροές, έφτασε επισήμως στο τέλος του. Οι Βαυαροί λανσάρουν τη νέα γενιά των sportscars, που είναι και τα ισχυρότερα στην μέχρι τώρα πορεία τους.

Μετρώντας 35 χρόνια αφότου η πρώτη M3 έκανε την εμφάνισή της στην αυτοκινητιστική σκηνή, η νέα G80 (F82 η M4) τοποθετείται στην κορυφή από πλευράς ισχύος όλων των εποχών. Ο 3λιτρος εξακύλινδρος εν σειρά M TwinPower αποδίδει 480 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. και 550 Nm από τις 2.650 μέχρι τις 6.130 σ.α.λ. Στις M3/M4 Competition, η απόδοση αυξάνεται στα 510 άλογα στις 6.250 σ.α.λ., με τα 650 Nm να είναι διαθέσιμα μεταξύ 2.750 και 5.500 σ.α.λ. και τον κόφτη να βρίσκεται στις 7.200 σ.α.λ. Δύο υπερσυμπιεστές με έμμεση ψύξη αέρα υπερπλήρωσης, σύστημα εισαγωγής αέρα βελτιστοποιημένης ροής και σύστημα άμεσου ψεκασμού βενζίνης, που λειτουργεί με μέγιστη πίεση 350 bar, συνεισφέρουν στην άμεση απόκριση, την όρεξη για στροφάρισμα και τη συνεχή ροή ισχύος μέχρι τις πολύ υψηλές στροφές.

Διαβάστε επίσης: Έτσι θα είναι η κορυφαία BMW M3 GTS

Ένα προηγμένο σύστημα ψύξης εξασφαλίζει βέλτιστες θερμοκρασίες λειτουργίας σε όλες τις συνθήκες, τόσο καθημερινά σε διαδρομές πόλης όσο και στην υψηλή καταπόνηση της  πίστας. Η κεντρική μονάδα ψύξης πλαισιώνεται από δύο ψυγεία για το κύκλωμα υψηλής θερμοκρασίας στους θόλους των τροχών. Στα μοντέλα Competition το σύστημα περιλαμβάνει επίσης ένα πρόσθετο ψυγείο λαδιού και ανεξάρτητο ψυγείο λιπαντικού κιβωτίου ταχυτήτων. Το κάρτερ λαδιού έχει δύο ανεξάρτητους θαλάμους και ένα ενσωματωμένο κανάλι αναρρόφησης. Με ένα πρόσθετο στάδιο αναρρόφησης, η ηλεκτρονικά χαρτογραφημένη αντλία λαδιού αντλεί λιπαντικό από το μικρότερο θάλαμο που εμπλέκεται όταν αυξάνονται οι απαιτήσεις. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται αξιόπιστη τροφοδοσία λαδιού σε όλες τις περιπτώσεις, ακόμα και σε συνθήκες ακραίας πλευρικής και διαμήκους επιτάχυνσης.

Οι επιδόσεις είναι αναμενόμενα ταχύτατες. Στις απλές M3/M4, τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 4,2 δλ. και τα 200 χλμ./ώρα σε 13,7 δλ. Στις Competition το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 3,9 δλ. και το 0-200 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ. Σε κάθε περίπτωση, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Οι Μ3/M4 καταναλώνουν κατά μέσο όρο 10,8 λίτρα βενζίνης/100 χλμ. και εκπέμπουν 248 γρ.CO2/χλμ., ενώ οι Competition -ελέω 8τάχυτου αυτόματου- παρουσιάζονται καλύτερες, με 10,2 λίτρα/100 χλμ. και 234 γρ.CO2/χλμ.

Διαβάστε επίσης: Πόσο κάνει ο ίππος στη νέα BMW M5 χωρίς τροφή;

Στο μέτωπο της μετάδοσης υπάρχουν δυο επιλογές. Ένα 6άρι χειροκίνητο, με λειτουργία Gear Shift Assistant (ηλεκτρονικό «μύτη-τακούνι», για τον συγχρονισμό των στροφών του μοτέρ στα κατεβάσματα),για τις M3/M4 και το 8άρι αυτόματο M Steptronic για τις Competition. Για πρώτη φορά στην ιστορία των μοντέλων, διατίθεται σύστημα τετρακίνησης – κατ’ εκτίμηση από το καλοκαίρι του 2021. Το σύστημα M xDrive μεταφέρει περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς και συνδέεται με το ενεργό διαφορικό Active M Differential στον πίσω άξονα. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ 4WD και 4WD Sport mode, που κατανέμει ακόμα περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς. Η απενεργοποίηση του DSC (Dynamic Stability Control) φέρνει στην εξίσωση το 2WD.

Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση M Adaptive και η ανθρακονημάτινη οροφή ανήκουν στο στάνταρ εξοπλισμό όλων των M3/M4. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου M – σε μέγεθος 18 ιντσών για τον εμπρός άξονα και 19 για τον πίσω. Τα ελαστικά είναι 275/40 ZR18 και 285/35 ZR19 αντίστοιχα.

Στο εσωτερικό συναντάμε ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα M με δερμάτινες επενδύσεις Merino και, για πρώτη φορά, με εξαερισμό. Προαιρετικά διατίθεται carbon μπάκετ.

Δείτε ακόμα: Χειροκίνητη απόλαυση με τη νέα BMW M4 (+video)

Το προαιρετικό M Drive Professional, που κάνει το ντεμπούτο του εδώ, είναι σχεδιασμένο ειδικά για οδήγηση στην πίστα. Στα ηλεκτρονικά συστήματα ξεχωρίζει το καινοτόμο, νέο M Traction Control, που επιτρέπει την προσαρμογή της νέας ενσωματωμένης λειτουργίας περιορισμού ολίσθησης των τροχών του συστήματος DSC (σε δέκα στάδια) στις προσωπικές απαιτήσεις και ανάγκες του οδηγού. Άλλα στοιχεία του M Drive Professional είναι το M Drift Analyser, που καταγράφει και αξιολογεί οδηγικά στατιστικά στοιχεία που σημειώνονται σε δυναμικούς ελιγμούς, και το M Laptimer, που παρέχει τους χρόνους των γύρων και άλλες πληροφορίες που συγκεντρώνονται κατά την οδήγηση στην πίστα.