Η VW ετοιμάζει ηλεκτρική «καταιγίδα»

423

Την ηλεκτρική της επέλαση έχει ήδη ξεκινήσει η VW μέσω των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων ID., τα οποία θα είναι πολλά και θα καλύπτουν μια ευρεία γκάμα καταναλωτών. Η αρχή έγινε με το ID.3, ενώ θα ακολουθήσει το πρώτο πλήρως ηλεκτροκίνητο SUV από της μάρκας, το ID.4.

Δείτε ακόμα: Πιο καθαρό από ποτέ το νέο ντίζελ VW Golf

Με αυτόν τον τρόπο, η Volkswagen ξεκινάει την πορεία προς την κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων για όλους. Μέχρι το 2022, η μάρκα θα προσφέρει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με βάση την πλατφόρμα MEB σε όλα τα βασικά τμήματα των οχημάτων. Έως το 2025, τουλάχιστον 1,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πωλούνται ετησίως. Ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι η πλήρης απαλλαγή από τον άνθρακα του στόλου και του ομίλου μέχρι το 2050, ενώ οι μέσες εκπομπές CO2 του στόλου θα πρέπει να μειωθούν κατά 25 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο το τρέχον έτος.

Ας δούμε παρακάτω ολόκληρη την οικογένεια των μοντέλων ID. της VW, τα οποία έχουν ήδη ξεκινήσει να πωλούνται ή θα λανσαριστούν στο μέλλον.

ID.3: Έχει παραπλήσιες διαστάσεις με το VW Golf, όμως μεταξύ τους δεν υπάρχει καμία απολύτως ομοιότητα σε σχεδιασμό και σε τεχνολογία. Το ID.3 προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις χωρητικότητας των μπαταριών: Με 45 kWh και αυτονομία έως 330 χλμ., με 58 kWh και αυτονομία τα 420 χλμ. και με 77 kWh και αυτονομία έως 550 χλμ. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 204 ίππους και 310 Nm ροπής, ενώ είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα.

ID.4: Το πρωτότυπο SUV ID.4 βασίζεται στη Μεταβλητή Πλατφόρμα για την Ηλεκτροκίνηση (Modularer E-Antriebs Baukasten – ΜΕΒ) του Ομίλου και βρίσκεται πολύ κοντά πριν την παραγωγή, αφού θα λανσαριστεί το 2020. Αρχικά θα είναι διαθέσιμο με κίνηση στους πίσω τροχούς και μετά σε πιο ισχυρή τετρακίνητη έκδοση. Το ID.4 χάρη στην εξαιρετική αεροδυναμική και τις μεγάλες μπαταρίες, μπορεί να καλύψει έως και 500 χιλιόμετρα (κατά WLTP) χωρίς να χρειάζεται να σταματήσει για φόρτιση. Το εντυπωσιακό αλλά εύκολο στη χρήση ταμπλό του ID.4 ελέγχεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από λειτουργίες αφής ή από έξυπνο φωνητικό έλεγχο.

ID. CROZZ: Είναι όχημα που συνδυάζει τα χαρακτηριστικά των SUV με εκείνα των 4θυρων κουπέ. Το εικονιζόμενο πρωτότυπο διαθέτει κινητήρα ισχύος 306 ίππων και είναι τετρακίνητο.

ID. ROOMZZ: Θα λανσαριστεί το 2021 και πρόκειται για ένα μεγάλο 7θέσιο SUV μήκους 4,9 μ. με τετρακίνηση 4MOTION, μπαταρία χωρητικότητας 85 kWh (αυτονομία έως 450 χλμ.) και ισχύ 306 ίππων.

ID. VIZZION: Αποτελεί τον προάγγελο ενός μεγάλου πολυτελούς σεντάν (5,2 μ. μήκους) με ισχύ 306 ίππων, μεγάλους χώρους, κορυφαία τεχνολογία και φυσικά μηδενικές εκπομπές ρύπων.

ID. SPACE VISION: Είναι ο προάγγελος ενός μελλοντικού Gran Tourismo με δυναμικό σχεδιασμό. Στο πολύ ευρύχωρο εσωτερικό υπάρχουν μόνο χειριστήρια αφής, καθώς και η μεγάλη οθόνη αφής των 15,6 ιντσών. Οι ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν έως 340 ίππους (4Motion) και προσφέρουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,4 δλ., ενώ η αυτονομία φτάνει τα 590 χλμ. με την μπαταρία των 82 kWh.

ID. BUZZ: ΘΑ αποτελέσει ουσιαστικά το σύγχρονο VW Microbus, έχοντας ενός όγκου αμάξωμα ρετρό-μοντέρνας αισθητικής με πολύ πρακτικό εσωτερικό που θα μπορεί να μεταφέρει έως και 8 επιβάτες.

ID. BUGGY: Το ηλεκτρικό Buggy του μέλλοντος θα βασίζεται και αυτό στην πλατφόρμα MEB, ενώ το πρωτότυπο μοντέλο εφοδιάζεται με κινητήρα 201 ίππων και 309 Nm ροπής, επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,2 δλ. και εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 62 kWh.