Η μηχανολογική μαγεία της Bugatti στο κυνήγι των 500 χλμ./ώρα

Πριν από δυο χρόνια, μια μαύρη-πορτοκαλί Bugatti Chiron συγκλόνισε το έδαφος της αυτοκίνησης όταν έγινε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που ξεπέρασε τα 490 χλμ./ώρα. Ήταν τότε που άνοιγε για τα καλά η κουβέντα των 500 χλμ./ώρα, για τετράτροχα που μπορούν να κυκλοφορούν κανονικά στους δημόσιους δρόμους.

Μια κουβέντα που για να ανοίξει, η γαλλογερμανική εταιρία χρειάστηκε να παραδώσει σεμινάρια μηχανολογίας. Οι μάστορες της Bugatti πήραν την Chiron Super Sport και τη μετέτρεψαν σε ορόσημο της ταχύτητας, μέσα από μελετημένες μετατροπές σε κάθε τομέα του αυτοκινήτου. Πρώτος και κυριότερος, αυτός της αεροδυναμικής. Στο εμπρός μέρος συναντάμε νέο splitter και μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα με επιπλέον πτερύγια. Εξίσου σημαντικές και οι οπές στα φτερά, 9 τον αριθμό σε έκαστο, που αποσυμπιέζουν το φορτίο αέρα στο εσωτερικό των θόλων και παράγουν 20-30 κιλά downforce για το εμπρός μέρος, στα 380 χλμ./ώρα.

Η εμφανέστερη διαφορά εντοπίζεται στο πίσω μέρος, το οποίο έχει επιμηκυνθεί κατά 250 χλστ. και επίσης συμβάλλει στην ομαλότερη διέλευση των ριπών του ανέμου, ενώ ο μεγαλύτερος διαχύτης -που επέβαλε την κάθετη τοποθέτηση των εξατμίσεων- φροντίζει για την παροχή κάθετης δύναμης.

Οι αλλαγές στο αμάξωμα απαίτησαν ανάλογες προσαρμογές στην ανάρτηση, καθώς η επιμήκυνση του πίσω μέρους άλλαξαν το φορτίο των αξόνων και επέβαλλαν αύξηση 7% στη σκληρότητα των ελατηρίων. Συν, φυσικά, την ανάγκη για βέλτιστη σταθερότητα όταν κινείσαι με 430+ χλμ./ώρα…

Σε τέτοιες ταχύτητες αναμενόμενα όλα τα μέρη καταπονούνται σε πρωτόγνωρα επίπεδα. Εξ ου και οι ειδικά εξελιγμένες 20άρες ζάντες μαγνησίου, που συν τοις άλλοις μειώνουν τη μη αυτοφερόμενη μάζα κατά 4 κιλά. Προαιρετικά, υπάρχουν οι ακόμα ελαφρύτερες της Pur Sport, με 16 κιλά λιγότερα στο σύνολο (4 κιλά ελαφρύτερη η κάθε μια). Ειδικά εξελιγμένα για τη Chiron Super Sport  δεν θα μπορούσαν να μην είναι και τα ελαστικά, υπό τη μορφή των Michelin Pilot Sport Cup 2, που δοκιμάστηκαν σε εγκαταστάσεις εξέλιξης μαχητικών αεροσκαφών! Μάλιστα, για να διασφαλιστεί η πρόληψη τυχόν κατασκευαστικών ατελειών, κάθε ελαστικό σκανάρεται με ακτίνες X πριν πάρει την τελική έγκριση.

Όσο και να λέμε για κάθε βελτίωση της Super Sport βέβαια, πρωταγωνιστής δεν θα πάψει να είναι ο κινητήρας. Ο παντοδύναμος 8.0 W16 διαθέτει μεγαλύτερες τουρμπίνες (μην ξεχνάμε, 4 τον αριθμό), ενισχυμένα πιστόνια και βαλβίδες, 3D εκτυπωμένη εξάτμιση και κόφτη τοποθετημένο 300 σ.α.λ. ψηλότερα, στις 7.300 σ.α.λ. Η απόδοση φτάνει τους 1.600 ίππους (+100 άλογα σε σχέση με τη Chiron) και τα 1.600 Nm (ίδια ροπή), προκαλώντας δέος με την αύξηση που έχει σημειώσει συγκριτικά με την Veyron. Δείτε μόνο πόσο έχουν θεριέψει τα τούρμπο, σε σχέση με το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που ξεπέρασε τα 1.000 άλογα.

H μεγαλύτερη ισχύς συνεργάζεται με μακρύτερες σχέσεις στο 7άρι DSG κιβώτιο. Συγκεκριμένα, το γρανάζωμα της 7ης είναι 3,6% μακρύτερο και ένας από τους βασικούς λόγους για την ασύλληπτη ένδειξη των 490,484 χλμ./ώρα. Κατά τη διάρκεια της προσπάθειας για το ρεκόρ, ο οδηγός ανέβασε από 6η σε 7η στα 403 χλμ./ώρα. Η 7η, δηλαδή, «άπλωσε» μόνη της σχεδόν 90 χλμ./ώρα!

Chiron Super Sport και Super Sport 300+ μοιράζονται ακριβώς τις ίδιες βελτιώσεις. Η πρώτη, όμως, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 440 χλμ./ώρα, αποτελώντας ουσιαστικά την politically correct εκδοχή του record car. Αν κάποιος βρει ασφαλή χώρο, η Bugatti δύναται να αφαιρέσει τον κόφτη και να αφήσει την SS ελεύθερη, στην πορεία για τις παρυφές των 500 χλμ./ώρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
H αδιαπέραστη ασπίδα Assisted Safety της Volvo
H αδιαπέραστη ασπίδα Assisted Safety της Volvo
Η Stellantis δίνει τη λύση στο άγχος της φόρτισης
Η Stellantis δίνει τη λύση στο άγχος της φόρτισης
Τι είναι το iMT κιβώτιο ταχυτήτων της Hyundai;
Τι είναι το iMT κιβώτιο ταχυτήτων της Hyundai;
Μελλοντικά EV από την BMW με κυλινδρικές μπαταρίες
Μελλοντικά EV από την BMW με κυλινδρικές μπαταρίες …
Το ρομπο-τριαξονικό που δοκιμάζει 100.000 λάστιχα ετησίως
Το ρομπο-τριαξονικό που δοκιμάζει 100.000 λάστιχα ετησίως …
Η μπαταρία που αντέχει 6,44 εκατομμύρια χιλιόμετρα!
Η μπαταρία που αντέχει 6,44 εκατομμύρια χιλιόμετρα! …
Έρχονται αυτόματοι προσαρμοζόμενοι κόφτες ταχύτητας
Έρχονται αυτόματοι προσαρμοζόμενοι κόφτες ταχύτητας …
Το Hyundai Ioniq 5 Robotaxi βγήκε στους δρόμους
Το Hyundai Ioniq 5 Robotaxi βγήκε στους δρόμους
Τι διαφορές έχει το ηλεκτρικό από το υδραυλικό τιμόνι;
Τι διαφορές έχει το ηλεκτρικό από το υδραυλικό τιμόνι; …
Ανακοινώθηκαν οι τιμές του νέου VW Caddy Life
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα VW ID.5 και ID.5 GTX (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota bZ4X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το πολυτάλαντο Dacia Jogger
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακόμα πιο ισοπεδωτικό το Jeep Wrangler 4xe
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα το φθηνότερο 7θέσιο Crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store