Πώς φροντίζουμε το αυτοκίνητο σε καραντίνα

212

Οι μετακινήσεις έχουν σχεδόν εξαλειφθεί, οι δρόμοι άδειασαν, οι περισσότεροι χιλιομετρητές «πάγωσαν». Η έξαρση του κορωνοϊού έχει πατήσει «pause» στην οδήγηση -και γενικότερα, την καθημερινότητα- βάζοντας σε καραντίνα όχι μόνο εμάς, αλλά και τα αυτοκίνητα. Μια κατάσταση που απαιτεί προσοχή, καθώς η ακινησία ως γνωστόν είναι κακός σύμβουλος για τα τετράτροχα.

Αν λοιπόν δεν μετακινείστε για τις ανάγκες της εργασίας σας, ιδού μερικές απλές συμβουλές για να βγει το αυτοκίνητο αλώβητο από την καραντίνα!

Διαβάστε επίσης: Με ποιο αυτοκίνητο μπαίνατε σε καραντίνα;

Φροντίζουμε τη μπαταρία

Η εύκολη λύση θα ήταν να εξισώσουμε την κατάσταση με το καθεστώς παράδοσης πινακίδων, αποσυνδέοντας τον ακροδέκτη από τον αρνητικό πόλο και καλύπτοντας τον με μια πλαστική σακούλα, ώστε να μην έρχεται σε επαφή με μεταλλικά μέρη. Επειδή, όμως, μπορούμε να μετακινούμαστε για σύντομες αποστάσεις, θα πρέπει να επαναλαμβάνουμε την διαδικασία κάθε φορά που σταθμεύουμε. Χρονοβόρα και αντιπρακτική διαδικασία. Τι κάνουμε λοιπόν;

Για όσο διάστημα διαρκεί η καραντίνα, λειτουργούμε όλα τα ηλεκτρικά πάντα με τον κινητήρα σε λειτουργία. Αν, λόγου χάρη, πάμε στο σούπερ μάρκετ και περιμένουμε στο αμάξι, αποφεύγουμε δια ροπάλου τη χρήση ηχοσύστηματος, ραδιοφώνου, ανοιγόκλειμα ηλεκτρικών παραθύρων κλπ με τη μίζα στην ανάφλεξη. Εξυπακούεται ότι δεν φορτίζουμε τίποτα σε θύρα USB, καθώς ακόμα κι ένα ξεχασμένο κινητό έχει αποδειχθεί πως μπορεί να αποφορτίσει -μακροπρόθεσμα- την μπαταρία. Υπό κανονικές συνθήκες. Τώρα θα μπορούσε να το κάνει πολύ πιο γρήγορα.

Δείτε ακόμα: Ποιες κακές συνήθειες φθείρουν τα turbo;

Η εγκατάσταση αξεσουάρ που απαιτούν μόνιμη ηλεκτρική τροφοδοσία, όπως είναι ο συναγερμός, επιβαρύνουν τη μπαταρία, γι’αυτό πρέπει να γίνεται έλεγχος από ηλεκτρολόγο για τυχόν διαρροές. Αν το αυτοκίνητο μείνει σταθμευμένο για πολύ καιρό σε φυλασσόμενο γκαράζ, καλό είναι ο συναγερμός να απενεργοποιηθεί γιατί θα αποφορτίσει γρήγορα τη μπαταρία.

Λειτουργούμε ανά τακτά διαστήματα τον κινητήρα

Εκτός από τη φόρτιση της μπαταρίας, η ενεργοποίηση του κινητήρα τακτικά είναι ζωτικής σημασίας και για τον ίδιο. Η λίπανση των κινούμενων μερών επαφίεται στην κυκλοφορία του λαδιού. Κάτι που προϋποθέτει λειτουργία του μοτέρ. Όταν ένα αυτοκίνητο κάθεται για μεγάλο χρονικό διάστημα, το λάδι λιμνάζει στο κάρτερ. Μαζί του και τα σωματίδια που μαζεύονται.

Εκτός της λίπανσης, η κυκλοφορία του λαδιού καθαρίζει τον κινητήρα και μέσω του φίλτρου. Όταν το υγρό μείνει στάσιμο, τα μέταλλα στεγνώνουν και όλες οι επικαθίσεις πολλαπλασιάζονται. Οπότε καλό θα ήταν να βάζουμε το μοτέρ μπροστά μια φορά τη μέρα και να λειτουργούμε για 5 λεπτά. Κατά τη διάρκεια αυτών, πατάμε ελαφρά το γκάζι στις 1.500-2.000 σ.α.λ., για να κυκλοφορήσει πιο γρήγορα και να φορτίσουμε «express» τη μπαταρία.

Πατάμε τον συμπλέκτη πριν εκκινήσουμε.

Τα περισσότερα καινούργια μοντέλα δεν ενεργοποιούν τον κινητήρα χωρίς πάτημα του συμπλέκτη, κάτι για το οποίο ενημερώνουν τον οδηγό μέσω μηνύματος στον πίνακα οργάνων. Τα παλιότερα, όμως, όπως και στην περίπτωση του ηχοσυστήματος, δεν διαθέτουν πολυτέλειες του είδους.

Διαβάστε επίσης: Πως οδηγούμε μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας;

Παράλληλα, βάζουμε σε λειτουργία τον κλιματισμό με τον ανεμιστήρα στη μέγιστη ταχύτητα και με ανοιχτά παράθυρα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο αερίζουμε το εσωτερικό και το φίλτρο της καμπίνας. Επίσης, αποτρέπεται η ξηρασία στις τσιμούχες και τις σωληνώσεις, ενώ εξασφαλίζεται και η λίπανση του συμπιεστή.

Στα υδραυλικά τιμόνια, ενόσω περνάει το 5λεπτο με τον κινητήρα αναμμένο, στρίβουμε δεξιά-αριστερά. Μισή με μια στροφή είναι ό,τι πρέπει, για να κυκλοφορήσει το υγρό στο κύκλωμα και να μη στεγνώσουν τα κινούμενα μέρη.

Φουσκώνουμε τα λάστιχα

Το «καθισιό» του αυτοκινήτου, ξεραίνει τα ελαστικά και τα τετραγωνίζει στο σημείο επαφής με το οδόστρωμα. Για να αποφύγουμε το δεύτερο σκέλος, φουσκώνουμε τα ελαστικά (10-20 PSI παραπάνω) ώστε να πάρουν πιο στρόγγυλο σχήμα και να έχουν -κυριολεκτικά- αέρα μέχρι να αρχίσουν να επιπεδοποιούνται. Επιπλέον, καλό είναι να κάνουμε ελαφρά εμπρός-πίσω το αυτοκίνητο ώστε να αλλάζει η θέση των σημείων επαφής.

Κρατάμε σε φόρμα τους υαλοκαθαριστήρες 

Από λάστιχα αποτελούνται, μοτεράκι διαθέτουν, οπότε θα πρέπει και αυτοί να λειτουργούν για να μην ξεραθούν/«σκουριάσουν». Αν δεν θέλουμε να ξοδεύουμε το πλυστικό του παρμπρίζ, βρέχουμε με ένα μπουκάλι νερό ή ρίχνουμε νερό με το λάστιχο – εννοείται με τον κινητήρα ενεργοποιημένο.