Γιατί η Subaru δεν έβαλε τούρμπο στο νέο BRZ;

Η παρουσίαση του νέου Subaru BRZ συνοδεύτηκε από θερμότατη υποδοχή, χάρις και στην ευφάνταστη ιδέα των Ιαπώνων να βάλουν το μνημειώδες Impreza 22B STI μαζί. Η 2η γενιά του «Toyobaru» (έρχεται και το 86 MK2) είναι ολιστικά αναβαθμισμένη, ισχυρότερη, σφιχτότερη, ακόμα πιο καλοστημένη και δυναμική σχεδιαστικά. Ο διακαής πόθος όλων, όμως, δεν εκπληρώθηκε: τούρμπο εξακολουθεί να μην υπάρχει.

Διαβάστε επίσης: Θα χαλάσει τον κόσμο το νέο Subaru WRX STI

Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του αυτοκινήτου, είχε διαρρεύσει πως ο κινητήρας θα είναι 2.4 λίτρων. Πολλοί ήλπιζαν πως πέραν της δεδομένης ατμοσφαιρικής έκδοσης, θα υπήρχε και υπερτροφοδοτούμενη. Μορφή που κυκλοφορεί από το 2018 στο Ascent και εσχάτως στο Legacy 7ης γενιάς, με τον FA24 H4-T να αποδίδει 260 ίππους και 376 Nm. Αυτό το «Τ», στο μοτέρ του BRZ τελικά δεν υπάρχει. Η απόδοση φτάνει τους 228 ίππους και τα 249 Nm, ούσα μεν αυξημένη κατά 23 άλογα και 38 Nm σε σχέση με πριν, αλλά σαφώς κάτω από τα νούμερα του 2.4 τούρμπο. Κάτι που αυτομάτως μεταφράζεται σε πολύ μακρινό σενάριο για δημιουργία έκδοσης STI, που θα ήταν πολύ πιο ταιριαστή στο πλάι του Impreza 22B. Γιατί, όμως, η Subaru επέμεινε στην ατμόσφαιρα; Ο επικεφαλής PR της εταιρίας, Dominick Infante, έδωσε την εξήγηση.

Λόγω της διάταξης του κινητήρα, το τούρμπο και οι παρελκόμενες σωληνώσεις μπαίνουν στο κάτω μέρος. Κάτι που θα επέβαλλε την τοποθέτηση του μοτέρ πιο ψηλά, αυξάνοντας παράλληλα το κέντρο βάρους και επηρεάζοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Εκτός αυτού, σε συνδυασμό με τα υπερτροφοδοτούμενα παραφερνάλια (intercooler κλπ) θα αύξανε και τη συνολική μάζα του εμπρός μέρους, επιδρώντας αρνητικά στην αμεσότητα/αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης. Και φυσικά, θα επέφερε την ανάλογη αύξηση στην τιμή.

Δείτε ακόμα: Subaru Impreza 22B vs Mitsubishi Evo 6 TME: Συνάντηση γιγάντων (+video)

Η Subaru στοχεύει σε ένα αρχικό κόστος 27.000 δολαρίων (22.763 ευρώ), ώστε να βρεθεί σε πλεονεκτική θέση απέναντι στο πιο αδύναμο (2λιτρο 181 ίππων) και ευθέως ανταγωνιστικό Mazda MX-5, που ξεκινά στις Η.Π.Α. από τις 26.580 δολάρια (22.407 ευρώ). Υπενθυμίζουμε ότι στην Ευρώπη, το νέο BRZ δεν θα έρθει.

Get it on Google Play Download on the App Store