Ποια τεχνολογία της Porsche είχε το VW Corrado;

To μικρομεσαίο σπορ κουπέ 2+2 θέσεων VW Corrado, που λανσαρίστηκε το 1988 και παρέμεινε στην παραγωγή έως το 1995, οι περισσότεροι σίγουρα το γνωρίζετε. Ενδεχομένως, να το έχετε πετύχει και στο δρόμο. Ότι η Porsche έκανε «λάντζα» στις εταιρίες του VW Group –μεταξύ άλλων, καθώς είχε συνεργαστεί ακόμα και με τη Lada–  κατά τη διάρκεια των δεκαετιών 80 και 90, επίσης είναι μια δεδομένη συνθήκη. Οπότε, η συμβολή του Τσουφενχάουζεν στην εξέλιξη του Corrado δεν προξενεί εντύπωση.

Μεταξύ του Seat Ibiza «System Porsche» και του Audi RS 2, οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρίας έτειναν χείρα βοηθείας στους συναδέλφους της VW. Όχι σε θέμα στησίματος ή κινητήρα, όπως συνήθιζαν στις περισσότερες συνεργασίες τους, αλλά στην αεροδυναμική. Το Corrado μπορεί να βασιζόταν στο πάτωμα του Golf MK2, όμως εμφανισιακά φαινόταν -και ήταν- πιο σύγχρονο ακόμα και από το Golf 3ης γενιάς. Η προσοχή στο σχεδιασμό έφτανε μέχρι τα παράθυρα, που ήταν σχεδόν μια ευθεία με τις πόρτες. Δεν σχημάτιζαν, δηλαδή, μεγάλη διαφορά στην επιφάνεια, προκειμένου να εξασφαλίζεται η ομαλή διέλευση του αέρα.

Διαβάστε επίσης: O διαχρονικός (αερο)δυναμισμός του Opel Calibra

Παρά το σχεδόν κάθετο μούτρο, το γερμανικό κουπέ εμφάνιζε συντελεστή οπισθέλκουσας 0,32. Συν τις άλλοις, στο χαρακτηριστικό πίσω μέρος, φιλοξενείτο ένα ενεργό spoiler! Η αεροτομή εκτείνονταν αυτόματα στα 100 χλμ./ώρα (στα 72 χλμ./ώρα -45 μίλια/ώρα- για τη Βόρειο Αμερική) και επέστρεφε στη θέση του στα 25 χλμ./ώρα. Φυσικά, υπήρχε η δυνατότητα ενεργοποίησης κατά βούληση του οδηγού, μέσα από τον ανάλογο διακόπτη στο ταμπλό.

Η πατέντα του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου spoiler έγινε πασίγνωστη από την Porsche, όταν λάνσαρε την 964 στις αρχές του 1989. Το Corrado όμως, πρόλαβε να κάνει πρεμιέρα λίγους μήνες νωρίτερα. Οπότε, τυπικά, η 2η γενιά 911 δανείστηκε την τεχνολογία της VW!

Δείτε ακόμα: Τι καινοτομία είχε το Audi 80 του 1986;

Ουσιαστικά πάντως, η Porsche ασχολούνταν με την εξέλιξη ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων από τα τέλη της δεκαετίας του 60. Οι μηχανικοί της VW άντλησαν πληροφορίες από αυτούς της Porsche, για την προσαρμογή της αεροτομής που οι δεύτεροι ετοίμαζαν για την 964. Το Τσουφενχάουζεν δεν κατηγόρησε ποτέ ευθέως το Βόλφσμπουργκ για αντιγραφή -προφανώς γιατί δεν το «έπαιρνε»- μένοντας σε μια απλή διατύπωση, του στυλ «τα δυο μοντέλα παρουσιάστηκαν το ίδιο χρονικό διάστημα πάνω-κάτω, οπότε δεν έχει σημασία ποιος ήταν πρώτος».

Διαβάστε επίσης: Η ιστορική πρωτιά της Alfa Romeo 33

Κλείνοντας, να θυμίσουμε πως αρχικά ο διάδοχος του πρώτου Scirocco ήταν διαθέσιμος με δυο μοτέρ 1.8 λίτρων. Στην ατμοσφαιρική μορφή είχαμε τον 16βάλβιδο του Golf GTI, απόδοσης 136 ίππων στις 6.300 σ.α.λ. και 162 Nm στις 4.800 σ.α.λ. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονταν σε 9,1 δλ. και η τελική έφτανε στα 210 χλμ./ώρα. Στην υπερτροφοδοτούμενη μορφή, αναλάμβανε ο κομπρέσορας της G-Lader του Golf G60. Οι 160 ίπποι στις 5.600 σ.α.λ. και τα 225 Nm στις 4.000 σ.α.λ., ήταν αρκετά για ένα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ. και μια τελική 225 χλμ./ώρα. Το 1991 προστέθηκαν δύο ακόμα μηχανικά σύνολα, ένα 2.0 λτ. με 136 ίππους και το κορυφαίο εξακύλινδρο VR6 των 2.9 λτ. και 190 ίππων. Το 1993 ήρθε κι ένας ακόμα 2λιτρος κινητήρας με 115 ίππους.

Δείτε ακόμα: «Εμφύλιος» μεταξύ Audi S2 και VW Corrado (+video)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το πιο φθηνό ευρωπαϊκό crossover των 9.000 ευρώ
Το πιο φθηνό ευρωπαϊκό crossover των 9.000 ευρώ
Τα θρυλικά Subaru Impreza WRC ξανάνιωσαν! (+video)
Τα θρυλικά Subaru Impreza WRC ξανάνιωσαν! (+video)
Πωλείται το Lykan Hypersport από το Fast and Furious 7
Πωλείται το Lykan Hypersport από το Fast and Furious 7
Πήγε συνεργείο και έκαναν ταξίδι με το αυτοκίνητό του!
Πήγε συνεργείο και έκαναν ταξίδι με το αυτοκίνητό του! …
Ποιες πρωτιές έχει η νέα Skoda Fabia;
Ποιες πρωτιές έχει η νέα Skoda Fabia;
Η Brembo φτιάχνει δαγκάνες φρένων με LED!
Η Brembo φτιάχνει δαγκάνες φρένων με LED!
Ακριβότερα από καινούργια τα μεταχειρισμένα Jimny
Ακριβότερα από καινούργια τα μεταχειρισμένα Jimny …
Πώς η Rolls-Royce αντέγραψε τη Skoda
Πώς η Rolls-Royce αντέγραψε τη Skoda
Αλλαγή χρώματος σε Ferrari F50 κόστισε 200.000 ευρώ
Αλλαγή χρώματος σε Ferrari F50 κόστισε 200.000 ευρώ
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store