Το Opel Calibra 2ης γενιάς που δεν είδαμε ποτέ

1236

Το 1989, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, η Opel παρουσίασε ένα αυτοκίνητο που έμοιαζε βγαλμένο από τα σενάρια επιστημονικής φαντασίας των ταινιών της  εποχής. Ένα σχήμα που ακόμα και σήμερα, γυρνάει κεφάλια και προκαλεί επιφωνήματα θαυμασμού. Το αγαπημένο, Calibra!

Παρουσιάστηκε σε ένα Σαλόνι που είχε να ανταγωνιστεί τις πρεμιέρες των BMW Σειράς 8, Alfa Romeo SZ και Peugeot 605. Και δεν άφησε εντύπωση που να μην κερδίσει, χάρις στο ασύλληπτα αεροδυναμικό αμάξωμα με την πρωτοποριακή σχεδίαση. Πριν καν μπει η δεκαετία του 90, το Calibra εμφάνισε συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,26! Επίδοση-ρεκόρ όλων των εποχών μέχρι τότε, που χρειάστηκε το πέρας 10 χρόνων και τα λανσαρίσματα των εξειδικευμένων Honda Insight και Audi A2. Έγινε ευρύτερα γνωστό από τη συμμετοχή στο DTM και εμπορικά επιτυχημένο, χάρις στους 2λιτρους C20XE (ατμοσφαιρικός 150 ίππων) και C20LET (2λιτρος τούρμπο 204 ίππων), αλλά και το σύστημα τετρακίνησης που συνδυαζόταν με το δεύτερο.

Διαβάστε επίσης: O διαχρονικός (αερο)δυναμισμός του Opel Calibra

Μπορεί να μην είναι διαδεδομένο, όμως το Calibra αποτέλεσε μεγάλη επιτυχία για την Opel. Μέχρι το 1997 που αποσύρθηκε, κατασκευάστηκαν περί τις 239.000 μονάδες. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, το VW Corrado (1988-1995) πούλησε λίγο πάνω από 97.000 κομμάτια, το Fiat Coupe (1993-2000) ίσα που ξεπέρασε τις 73.000 μονάδες, ενώ το μεταγενέστερο Peugeot 406 Coupe (1997-2004) έφτασε τις περίπου 108.000 ταξινομήσεις. Ο κόσμος ήθελε Calibra, το αγόραζε και ζητούσε μια 2η γενιά. Την οποία οι Γερμανοί δεν παρουσίασαν ποτέ. Αλλά την είχαν ετοιμάσει!

Από το Calibra και μετά είδαμε τα Astra Coupe (με τη συνδρομή του Bertone στη σχεδίαση), Astra CC και Cascada (κουπέ-κάμπριο τα δυο τελευταία). Κανένα δεν πλασαρίστηκε ως διάδοχος, με το Calibra MK2 να μένει παράπονο όλων. Όμως το Ρούσελχαιμ όχι μόνο σκέφτηκε την διάδοχη κατάσταση, αλλά και την υλοποίησε. Σε μορφή πλήρως λειτουργικού πρωτοτύπου.

Δείτε ακόμα: Ποια τεχνολογία της Porsche είχε το VW Corrado;

Πρόσφατες φωτογραφίες από χώρο φύλαξης ιστορικών μοντέλων και πρωτοτύπων της γερμανικής εταιρίας, έφεραν στο φως το μοναδικό χειροπιαστό δείγμα ύπαρξης συνεχιστή για το Calibra. Δεν γνωρίζουμε πότε κατασκευάστηκε, όμως η πασιφανής ομοιότητα με το 406 Coupe μπροστά φανερώνει πως μιλάμε για μετά την παρουσίαση του γαλλικού κουπέ, ενδεχομένως το 1998. Η αεροδυναμική σιλουέτα παραμένει, με έμφαση ακόμα και στο σχήμα των καθρεπτών, ενώ πίσω τα χαρακτηριστικά φανάρια διατηρούν το βασικό μοτίβο, σε μεγαλύτερο σχήμα και με διπλά κυκλικά φωτιστικά σώματα.

Όπως το πρώτο, έτσι και το παρολίγον δεύτερο Calibra θα βασιζόταν στο αντίστοιχο Vectra. Εν προκειμένω, στο B και την βελτιωμένη εκδοχή της πλατφόρμας GM2900. To ίδιο πάτωμα χρησιμοποιούσαν και τα Saab 9-3/9-5 1ης γενιάς, από όπου και είναι πολύ πιθανό να δανειζόταν κινητήρες η Opel για τις κορυφαίες εκδόσεις του κουπέ της. Το 9-3 Viggen απέδιδε 230 ίππους από 2.3 λίτρα, όσους και το 9-5 Aero, ενώ ο 2λιτρος τούρμπο των Σουηδών κυμαινόταν από 150 έως 192 άλογα. Τετρακίνηση δεν υπήρχε, οπότε o υποτιθέμενος διάδοχος του 2.0 Turbo δεν θα ήταν 4×4, αλλά κάτι σαν πρώιμη εκδοχή του Astra OPC. Η βασική έκδοση θα μπορούσε να διαθέτει τα ατμοσφαιρικά 1.8λτ. και 2λτ. (125 και 136 ίπποι αντίστοιχα) του Vectra.

Δείτε ακόμα: 0-315 χλμ./ώρα με Opel Calibra Turbo (+video)

Το πλάνο έμοιαζε έτοιμο για γραμμή παραγωγής, όμως δεν έφτασε ποτέ εκεί. Οι λόγοι παραμένουν άγνωστοι. Ίσως η General Motors -τότε μητρική της Opel- θέλησε να αποτρέψει απορρόφηση πωλήσεων από τα Saab, ή να θεώρησε πως η γερμανική φίρμα έπρεπε να επικεντρωθεί στις εμπορικές κατηγορίες (Astra, Corsa, Zafira – τότε που τα MPV πούλαγαν συνέχεια). Βέβαια, το Ρούσελχαιμ εκείνη την περίοδο ήταν από τα πιο προσοδοφόρα μέρη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Κονδύλια, δηλαδή, έπρεπε να υπήρχαν για να πάρει το «ΟΚ» ένα δεύτερο Calibra. Δυστυχώς, κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ.